Marketing znie pekne, ale viete, ako z neho vyťažiť maximum?
Marketing sa stal s príchodom cudzích slov jedným z veľmi často používaných slov, pričom často sa používa v nesprávnych súvislostiach. Mnohí pod marketingom zahŕňajú všetko, čo sa...
Filtrovať podľa kategórie
Marketing sa stal s príchodom cudzích slov jedným z veľmi často používaných slov, pričom často sa používa v nesprávnych súvislostiach. Mnohí pod marketingom zahŕňajú všetko, čo sa...
Rozhodnutie nie je právoplatné, všetci obvinení podali proti nemu sťažnosť.
Spresnila sa aj vyhláška k organizovaniu hromadných podujatí.
Spomedzi piatich sledovaných oblastí však dôvera v slovenskú ekonomiku mierne stúpla v priemysle aj v stavebníctve.
Spoločnosť MH Invest II preto žiada odklad termínu vrátenia časti návratnej finančnej výpomoci v sume takmer 2,72 mil. eur.
Black Friday prináša aj stávková spoločnosť Niké, ktorá počas tohto jedinečného dňa odmení svojich hráčov skvelým darčekom.
Vyskočené platničky sú problém, ktorý počas života postihne aspoň 60 % ľudí. Našťastie sa pravdepodobnosť, že aj vy budete jedným z nich, dá znížiť správnou starostlivosťou...
Online pobočka ZP Union prináša novú funkciu – vďaka vyhľadávaciemu modulu môžete nájsť ambulancie všeobecných lekárov, aj špecialistov, ktoré ponúkajú možnosť zajednať si termín...
Do parlamentu by sa dostalo osem politických subjektov.
Igor Matovič verí, že sa vzťahy medzi ním a Richardom Sulíkom napravia.
Marketing sa stal s príchodom cudzích slov jedným z veľmi často používaných slov, pričom často sa používa v nesprávnych súvislostiach. Mnohí pod marketingom zahŕňajú všetko, čo sa týka vzťahov s verejnosťou, reklamou, logistikou, vzťahov so zákazníkmi a podobne. Pritom napríklad medzi PR (public relations) a marketingom je pomerne významný rozdiel. V každom prípade, ak marketing firma uchopí správne, môže vďaka nemu zarábať. Kľúčové je nielen o marketingu pekne hovoriť, ale aj reálne využívať jeho nástroje.
Marketing je o pláne
O marketingu môžeme rozprávať koľko chceme, avšak, jedine marketingový plán ho umožní reálne aplikovať. Ako sme už uviedli, samotné slovo znie pekne, ale treba vedieť, čo skutočne znamená. Určite vás nebudeme zaťažovať poučkami z ekonómie. V každom prípade, vypracovaný marketingový plán je akýmsi návodom, ktorým sa firma môže riadiť počas svojho fungovania. Obsahuje napríklad aj marketingové nástroje či mix.
Dá sa aj vypracovať
Nie je žiadnou hanbou, ak napríklad neviete, čo sú marketingové nástroje či marketingový mix. Každý má nadanie na niečo iné. Avšak, danosťou múdrych a šikovných ľudí je, že si nechajú poradiť, ak im niečo nie je jasné. Riešením je teda aj vypracovanie marketingového plánu. Ten môžete dať vypracovať externému človeku či externej firme. Takýmto spôsobom viete získať návod na to, ako sa na trhu prezentovať a ako svojimi produktmi zarobiť peniaze.
Voľba mixu, ktorý zarobí
Takže, v skratke – medzi marketingové nástroje sa radí napríklad SWOT analýza (analýza silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb), ďalej kontrolná analýza, keď už firma funguje, ako napríklad analýza obchodných ukazovateľov, ekonomických ukazovateľov či interný informačný systém.
Marketingový mix v podstate predstavuje realizačnú fázu marketingu, zameranú na to, aby sa podnikateľský nápad premietol aj v ziskoch. Obsahuje tzv. 4P – promotion (reklama), price (cena), product (produkt) a place (miesto). Vhodné nastavenie a zladenie týchto „P“ môže prispieť k tomu, aby bola firma úspešná. Musí však vychádzať z vopred daného marketingového plánu.
Zdroj obrázka:
Rawpixel.com / Shutterstock.com
(E/PR)