Agentúry AKO a Focus nebudú zverejňovať prieskumy počas moratória, vyhotoviť ich však môžu
Šéf Focusu povedal, že cena prieskumu sa pohybuje v rozpätí od päť do desať tisíc eur v závislosti od metódy, vzorky a dotazníka.
Filtrovať podľa kategórie
Šéf Focusu povedal, že cena prieskumu sa pohybuje v rozpätí od päť do desať tisíc eur v závislosti od metódy, vzorky a dotazníka.
Michael Bloomberg sa bude uchádzať o demokratickú nomináciu do prezidentského súboja s Donaldom Trumpom.
Muscat už cez víkend oznámil, že v januári odstúpi. Demonštranti však chcú, aby odstúpil hneď.
Policajti opitého vodiča zo Srbska zastavili na hraničnom priechode s Maďarskom v Čunove.
Na ústavný súd sa môže obrátiť až po zverejnení novely v zbierke zákonov, informoval jej hovorca.
V nedeľu večer vyhlásila Bratislava čiastočnú pohotovosť pre sneh.
Otvoril dvere, zohol a spútal jej nohy sťahovacou upínacou páskou.
Tento mesiac do Talianska privezú ďalších desiatich utečencov z ostrova.
Začaté je trestné stíhanie pre ublíženie na zdraví.
Parlamentné voľby 2020 - kandidátka koalície strán Progresívne Slovensko a Spolu - občianska demokracia.
3.12.2019 (Webnoviny.sk) – Agentúry AKO a Focus nebudú počas predvolebného moratória zverejňovať vlastné prieskumy, vyhotoviť ich však môžu. Uviedli tak šéf Focusu Martin Slosiarik a konateľ agentúry AKO Václav Hřích pre agentúru SITA. Slosiarik dodal, že Focus nevie ovplyvniť, ako s výsledkami naložia objednávatelia prieskumov.
Reagujú tak na iniciatívu 50dni.sk, ktorá ohlásila, že sa pokúsi zozbierať peniaze na prieskum. Jeho výsledky by darcovia mohli dostať aj počas 50-dňového moratória. „Focus sa bude správať podľa platného zákona, to znamená, že podľa svojich kapacít bude prieskumy na základe objednávok realizovať,“ poznamenal Slosiarik v reakcii na iniciatívu 50dni.sk.
Zákon totiž nezakazuje prieskum uskutočniť, nesmie sa však počas moratória zverejniť. Ďalej šéf Focusu povedal, že cena prieskumu sa pohybuje v rozpätí od päť do desať tisíc eur v závislosti od metódy, vzorky a dotazníka.
Václav Hřích z agentúry AKO potvrdil, že nikto z iniciatívy 50dni.sk ich zatiaľ nekontaktoval. „Objednať prieskum má právo každý, či už občan, médium, alebo politická strana. Cena takého prieskumu sa pohybuje od šesť tisíc eur, ak by šlo o multiklientský prieskum, cena by bola výrazne nižšia,“ uviedol Hřích.
Napriek zákazu zverejňovania predvolebných prieskumov 50 dní pred voľbami by voliči mohli získať informácie o aktuálnych preferenciách. Sľubuje to iniciatíva 50dni.sk, za ktorou stojí štvorica Juraj Šípoš, Zuzana Suchová, Ivana Šáteková a Boris Belan.
Na webe, ktorý založili, vyzývajú ľudí, aby sa registrovali a prejavili vôľu prispieť jedným eurom a viac na spoločný prieskum verejnej mienky, ktorého výsledky chcú darcom posielať e-mailom. Pred spustením samotnej zbierky je potrebná registrácia aspoň 10-tisíc ľudí. Zatiaľ sa na odber prieskumu prihlásilo vyše tritisíc záujemcov.
Predĺženie moratória na zverejňovanie prieskumov verejnej mienky zo súčasných 14 na 50 dní parlament prvýkrát schválil koncom októbra. Následne zákon vetovala prezidentka Zuzana Čaputová, no poslanci v novembri zákon schválili opäť. Prezidentka ohlásila, že sa pre novelu obráti na Ústavný súd SR.
Viac k témam: iniciatíva 50dni.sk, moratórium, Parlamentné voľby do NRSR na Slovensku 2020, prieskum, volebný prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk – Agentúry AKO a Focus nebudú zverejňovať prieskumy počas moratória, vyhotoviť ich však môžu © SITA Všetky práva vyhradené.