Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut, o 13 % viac ako vlani
Od roku 2012 predala Mototechna na Slovensku a v Českej republike už 78 300 zánovných vozidiel, približne 30 % tvoria autá značky Škoda.
Filtrovať podľa kategórie
Od roku 2012 predala Mototechna na Slovensku a v Českej republike už 78 300 zánovných vozidiel, približne 30 % tvoria autá značky Škoda.
Všetci klienti sa po novom budú prihlasovať pomocou mena, hesla a mobilnej aplikácie alebo s elektronickým občianskym preukazom.
Cigániková priznala, že lotéria zvýšeniu zaočkovanosti vôbec nepomohla.
Vraždy reportérov sú v Európe zriedkavé, ale prípady na Slovensku a na Malte vyvolali obavy o bezpečnosť reportérov.
Eunice Osayandeová pricestovala v roku 2016 do Bruselu za lepšími zajtrajškami.
Inštitút nariadil zamestnancom na ostrove, aby monitorovali všetky zmeny vrátane rozborov vody v studniach.
Bučkovej úrad v súčasnosti pracuje na vytvorení akčných plánov, ktoré majú viesť k zlepšeniu neuspokojivého stavu inklúzie.
Slovensko nedokáže obsadiť post dodatočného sudcu Všeobecného súdu v Luxemburgu od roku 2016.
Členovia organizovanej skupiny sa obohatili o vyše 1 500 až 2 000 eur za jedného migranta.
Robert Fico tvrdí, že predseda parlamentu musí ďalšiu schôdzu o Mikulcovi zvolať do siedmich dní.
17.9.2021 (Webnoviny.sk) – Od roku 2012 predala Mototechna na Slovensku a v Českej republike už 78 300 zánovných vozidiel, približne 30 % tvoria autá značky Škoda.
Je to už deväť rokov, čo sa skupina AURES Holdings rozhodla obnoviť značku Mototechna pre predaj zánovných vozidiel. Od roku 2012 predala na Slovensku a v Českej republike už 78 300 týchto áut, a to predovšetkým vďaka tomu, že sú ihneď k dispozícii a až o 40 % lacnejšie ako nové autá. Tento rok len za prvých osem mesiacov predala vyše 8 000 zánovných vozidiel, čo je o 13 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roku a o 35 % viac ako pred piatimi rokmi. Pre pozastavenie výroby nových áut je momentálne nedostatok zánovných vozidiel, záujem o ne pritom stále rastie.
„Pandémia výrazne zmenila trh ojazdených automobilov, a to sa hlavne týka práve zánovných vozidiel. Nové autá sa stretávajú stále s výpadkami vo výrobe, preto sú zánovné automobily, ktoré sú k dispozícii ihneď, vhodnou alternatívou, ak nechce človek čakať na nové vozidlo niekoľko mesiacov. Dopyt po zánovných automobiloch je ďaleko väčší ako ponuka na trhu. Aj napriek tomu si stále držíme veľmi pestrú a širokú paletu modelov a značiek na trhu. Na Slovensku si zákazníci môžu vyberať až z takmer 500 áut, v Českej republike z 1 400 vozidiel,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, pod ktorú značka Mototechna patrí.
Mototechna predala počas deviatich rokov od svojho obnovenia na Slovensku a v Českej republike už približne 78 000 vozidiel s parametrami blízkymi novým autám, ale cenou až o 40 % nižšou. Najobľúbenejšou značkou v Československej Mototechne je Škoda, ktorá tvorí vyše 30 % všetkých predajov. Nasledujú Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5%) či Dacia Duster (4 %).
Najžiadanejšie automobily sú vo variante SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), čo potvrdzuje ďalší trend v zmene zákazníckych preferencií, ktorý je vidieť pri ojazdených automobiloch všeobecne. SUV si stále viac získavajú na obľube vďaka väčšiemu batožinovému priestoru a komfortným vlastnostiam. Hatchbacky tvoria 29 % predaných automobilov (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % potom vozidlá kombi (2019 – 16 %, 2020 – 16 %), kde dopyt tiež rastie, ale menším tempom. „Všeobecne je na trhu dopyt hlavne po veľkoobjemových automobiloch, ktoré majú nespočetné množstvo výhod pri cestovaní po tuzemsku. Jazda vlastným vozidlom je totiž z pohľadu pandémie preferovaným dopravným prostriedkom,“ doplnila Topolová.
Zánovné autá sú stále najčastejšie v benzínovom prevedení (82 %). Rapídne rastie záujem o automatickú prevodovku, ktorú tento rok preferovalo až 38 % zákazníkov (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). Presne 12,3 % áut má náhon na všetky štyri kolesá (2019 – 10,5 %, 2020 – 11,9 %). Najobľúbenejšími farbami sú biela (24 %) a strieborno šedá (21 %).
Česká republika
Slovensko
Česká republika
Slovensko
1.
Škoda Fabia
Škoda Fabia
6.
Hyundai i30
Dacia Duster
2.
Škoda Karoq
Kia Sportage
7.
Hyundai Tucson
Škoda Kamiq
3.
Dacia Duster
Kia Ceed
8.
Suzuki Vitara
Hyundai Tucson
4.
Škoda Octavia
Suzuki Vitara
9.
Škoda Scala
Renault Clio
5.
Škoda Kodiaq
Suzuki SX4 S-Cross
10.
Kia Ceed
Kia Pro Ceed
Informačný servis
Viac k témam: PR
Zdroj: Webnoviny.sk – Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut, o 13 % viac ako vlani © SITA Všetky práva vyhradené.