Príroda na Slovensku je ľahšia o vyše 5 ton odpadu
Vyše 5 ton odpadu vyzbieralo takmer 800 kolegov Tesca pri príležitosti svetového Dňa Zeme (22. apríla 2022) po celom Slovensku. Spoločnosť Tesco sa takýmto spôsobom rozhodla...
Filtrovať podľa kategórie
Vyše 5 ton odpadu vyzbieralo takmer 800 kolegov Tesca pri príležitosti svetového Dňa Zeme (22. apríla 2022) po celom Slovensku. Spoločnosť Tesco sa takýmto spôsobom rozhodla...
Premiér verí, že ak pôjdeme takto ďalej, už čoskoro budeme žiť v modernej, spravodlivej, vzdelanej, zdravej a zelenej krajine.
Panujú obavy z otvorenia nového frontu a zatiahnutia Moldavska do vojny pod zámienkou utláčania rusky hovoriacich ľudí, čo je rovnaká výhovorka, akou Rusko odôvodňuje inváziu na...
Motlová a Lindtnerová sú noví kandidáti, Blahová a Mikloško sa už o post komisára uchádzali.
Šéf slovenskej diplomacie Ivan Korčok (nom. SaS) považuje podmienky Ruska na ukončenie vojny za neakceptovateľné.
Rozšíria sa možnosti využitia on-line pojednávaní a definujú sa podmienky, za akých sa vykoná pojednávanie mimo sídla súdu v jeho obvode.
Danielovi Zmekovi 7. mája uplynie štvorročné funkčné obdobie.
Výrobca korenín si pre nich pripravil súťaž, v ktorej bude špeciálna Mňäm! Hliadkä každý deň rozdávať 500 eur. Stačí splniť jednu jednoduchú podmienku. O čo ide?
Martin Klus (SaS) avizoval, že Európska únia už pripravuje kroky, ktoré budú prísnejšie regulovať online platformy.
Poslanec Martin Borguľa hovorí, že sa bude všemožne snažiť, aby sa jeho meno očistilo.
27.4.2022 (Webnoviny.sk) – Vyše 5 ton odpadu vyzbieralo takmer 800 kolegov Tesca pri príležitosti svetového Dňa Zeme (22. apríla 2022) po celom Slovensku. Spoločnosť Tesco sa takýmto spôsobom rozhodla prispieť k zlepšovaniu životného prostredia odstraňovaním odpadu vo svojom okolí aj prírode a opäť ukázať, že je dobrým susedom v komunitách.
„Spoločnosť Tesco sa dlhodobo angažuje v oblasti udržateľnosti a podpory komunít. Deň Zeme sa pre našich kolegov už tradične spája s pomocou životnému prostrediu, v ktorom žijú a pracujú. Teší nás, že do akcie sa opäť zapojilo všetkých 154 predajní Tesco. Aj preto sa nám spoločne podarilo za dokopy viac ako 1 000 hodín vyzbierať odpad s hmotnosťou 5 ton, ktorý by naplnil približne 6 veľkých nákladných áut. Aj touto cestou chceme podporiť komunity, v ktorých pôsobíme, a aktívne prispievať k tomu, aby boli čistejšie a krajšie. Nielen pre našich kolegov, ale aj pre všetkých ľudí z nášho susedstva,“ hovorí Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.
Do upratovania sa zapojilo takmer 800 kolegov z centrálnej kancelárie, distribučného centra a všetkých 154 obchodov Tesco po celom Slovensku. Najväčší počet dobrovoľníkov z jedného obchodu bol v hypermarkete v Nitre, kde sa zapojilo až 21 kolegýň a kolegov. Najviac odpadu kolegovia vyzbierali v okolí hypermarketu Tesco na Zlatých pieskoch v Bratislave.
„Som hrdý na svoj tím, že sa opäť zapojil do iniciatívy zbierania odpadu na Deň Zeme ako každý rok. Tento rok sme úzko spolupracovali aj s mestom, ktoré nám dodalo kontajner na odpad. So zbieraním odpadov pomohli aj dobrovoľníci a zákazníci, takže akcia bola veľmi úspešná. Náš tím vyzbieral v okolí hypermarketu odhadom 50 až 70 kg odpadu, zväčša plasty, fľaše a kartóny. Takéto upratovanie však robíme aj priebežne počas roka, naše okolie si to zaslúži. Teším sa na ďalšie podobné akcie,“ dopĺňa Marek Simko, riaditeľ hypermarketu Tesco v Spišskej Novej Vsi.
Tesco celoročne vyvíja aktivity na ochranu planéty a jej prírodných zdrojov pre zachovanie trvalej udržateľnosti:
V roku 2009 sa Tesco stalo prvou firmou na svete, ktorá si stanovila cieľ uhlíkovej neutrality do roku 2050. V roku 2021 maloobchodný reťazec oznámil nový celoskupinový cieľ nulových čistých emisií (klimatickú neutralitu) do roku 2035 pre svoje vlastné prevádzky a zároveň sa zaviazal ku klimatickej neutralite aj v rámci svojho dodávateľského reťazca do roku 2050.
Tesco je prvým a jediným podnikom v strednej Európe, ktorý uverejňuje dáta o potravinovom odpade. Robí tak pravidelne už od roku 2016.
Na Slovensku v porovnaní s východiskovým rokom 2016/17 ide o69 % zníženie množstva potravinového odpadu z pohľadu všetkých predávaných potravín, čo znamená, že sa Tescu naďalej darí prekračovať cieľ SDG 12.3 – do roku 2030 znížiť potravinový odpad o polovicu (cieľ reťazec naplnil už u roku 2019).
Z predajní na Slovensku úspešne redistribuujeme 90 % nepredaných potravín vhodných na ľudskú konzumáciu charitatívnym organizáciám alebo ako krmivo pre zvieratá.
Na jar 2019 Tesco v strednej Európe vyslovilo tri verejné záväzky k vytvoreniu udržateľnejších obalov vlastnej značky a prijatiu krokov, ktoré povedú k vytvoreniu obalového systému s uzavretou recyklačnou slučkou v Tesco prevádzkach. Spoločnosť chce, aby všetky obaly produktov jej vlastných značiek boli do roku 2025 recyklovateľné alebo opakovane použiteľné.
Tesco už odstránilo všetky nerecyklovateľné a ťažko recyklovateľné materiály z obalov výrobkov vlastnej značky Tesco.
Spoločnosť Tesco uplatňuje pri obaloch vlastných značiek prístup 4R (Remove-Reduce-Reuse-Recycle), čím znižuje spotrebu materiálov a uľahčuje ich recykláciu. Tento prístup znamená odstránenie obalov všade, kde je to možné (Remove), zredukovanie tých obalov, ktoré nemožno odstrániť (Reduce), viac obalov použiť opakovane (Reuse) a to, čo zostane, zrecyklovať (Recycle).
Tri kompletné kategórie produktov značky Tesco sú v 100 % recyklovateľných obaloch – čistiace prostriedky, rezance, cestoviny, ryža aj čerstvé ovocie a zelenina.
„Uzavretá recyklačná slučka“ je systém riadenia, v ktorom sa všetky materiály opakovane používajú alebo vracajú a následne recyklujú alebo sa zmení ich využitie, takže sa nič nevyhadzuje. Vytvorenie uzavretej slučky si vyžaduje spoluprácu vlády, výrobcov obalov, dodávateľov aj maloobchodu. Tento prístup k používaniu obalov je založený na zásadách cirkulárnej ekonomiky.
Zdroj: TESCO SR
Informačný servis
Viac k témam: Deň Zeme, PR, Životné prostredie
Zdroj: Webnoviny.sk – Príroda na Slovensku je ľahšia o vyše 5 ton odpadu © SITA Všetky práva vyhradené.