Slovenská módna e-commerce v predošlom roku vygenerovala obrat 331 miliónov eur
Módna e-commerce vzrástla v roku 2020 o 27,22 % aj vďaka koronavírusu.
Filtrovať podľa kategórie
Módna e-commerce vzrástla v roku 2020 o 27,22 % aj vďaka koronavírusu.
K danému zisteniu dospela Transparency International Slovensko.
Elektronické sčítanie ľudí bude prebiehať od 15. februára do 31. marca.
Ich vymenovanie je aktom uznania toho, že sú na plnenie svojich nových funkcií plne pripravení.
Varovanie pred povodňami platí predovšetkým pre okresy Trebišov a Michalovce.
O svojej účasti v Drážďanoch sa Peter Pellegrini rozhodol na poslednú chvíľu a preto ani nevyužil služby slovenského veľvyslanectva v Nemecku.
Demonštranti sa najskôr zhromaždili pred budovou súdu a neskôr kráčali do centra k sídlu vládnej strany Právo a spravodlivosť.
Dôvodom je jeho sledovanie.
Náklady na spoločný obed či darček je dnes možné rozúčtovať aj pomocou aplikácií ako Messenger či WhatsApp. Umožňuje to nová služba Payme, za vývojom ktorej stoja členovia...
K fyzickým útokom na psíčkarov, športovcov, bežcov či osoby na prechádzke mohlo dôjsť na viacerých miestach v Bratislave.
28.1.2021 (Webnoviny.sk) – Módna e-commerce vzrástla v roku 2020 o 27,22 % aj vďaka koronavírusu. Pandémia sa však dotkla celého módneho trhu. Kamenné obchody naopak zažili 7 % – ný pokles. Vyplýva to zo zhrnutia minuloročného vydania dlhodobého výskumu Fashion (Re)search módneho vyhľadávača GLAMI. E-shop About You po svojom veľkolepom vstupe na slovenský trh rekordne rástol a vyskočil na 2. miesto nielen v spontánnej znalosti, ale aj v samotnej návštevnosti a predbehol tak aj roky zabehnuté slovenské e-shopy. Móda sa v roku 2020 niesla v duchu pandémie a s ňou spojeným pohodlím domova. Najpredávanejším kúskom sa stali mikiny.
Z výskumu vyplynulo, že nákupné správanie slovenských užívateľov veľkou mierou ovplyvnila pandémia koronavírusu. Objavili sa úplne nové produkty (rúška) a módu ovplyvnil trend pohodlia. Môžeme teda s istotou povedať, že rok 2020 sa aj v módnom svete niesol v duchu prebiehajúcej pandémie. Najväčší medziročný nárast sme zaznamenali v nasledovných kategóriách: športové oblečenie (+727,27 %), teplákové súpravy (+139,10 %), župany (+134,64 %), spodné prádlo (107,6 %) a pyžamá (+87,5 %).
E-shop About You po svojom úspešnom vstupe na trh v roku 2019 pokračoval v miešaní kariet na slovenskom online módnom trhu aj počas minulého roka. Podarilo sa mu dostať sa na druhé miesto v návštevnosti e-shopov. Takisto si polepšil v spontánnej znalosti o 4 %, čo ho katapultovalo do TOP 3. Prvé miesto si aj naďalej drží Bonprix. Ďalej sa v TOP 10 najnavštevovanejších e-shopov nachádza E-obuv, Sportisimo, Answear, Footshop, Astratex, Zoot, Bibloo a Baťa.
TOP 3 uzatvára v prieskume spontánnej znalosti e-shopov na Slovensku Deichmann (1. Bonprix, 2. About You). O štvrtú priečku sa delia H&M a Sportisimo, ktorých znalosť stúpla o 1 %. Napriek vysokému umiestneniu si Bonprix a Deichmann pohoršili každý o 2 %. Nováčikmi, ktorí sa prvýkrát umiestnili v rebríčku, sú Reserved, Answear a CCC. Najväčší prepad o 4 % zaznamenala ázijská platforma Aliexpress, ktorá tak skončila na chvoste rebríčka.
Krivka vývoja tržieb kopíruje vývoj pandemického roku 2020. Od januára módna e-commerce zaznamenala slabnutie objednávok spojené so strachom z prichádzajúceho koronavírusu. Počas trvania prvého lockdownu a uzavretia kamenných predajní sa situácia otočila a online zaznamenal prvý výrazný nárast tržieb. Uvoľnenie opatrení a otvorenie obchodov v letnom období spôsobilo pokles záujmu o online nákupy a prinieslo slabšiu letnú sezónu. Na konci prázdnin sa so zhoršujúcou epidemiologickou situáciou krivka otočila a smerom ku koncu roka sme zaznamenali obrovský nárast tržieb. O najvyšší skok sa v novembri postarala kombinácia viacerých faktorov – uzavreté obchody, Black Friday výpredaje a vianočné nákupy.
Ďalšie unikátne dáta a rozšírený research v PDF nájdete na www.fashion-research.sk
Projekt Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt slovenského vyhľadávača módy GLAMI o stave módnej e-commerce, ktorý je založený na kontinuálnom zbere dát od slovenských užívateľov.
GLAMI bolo založené v roku 2013 Tomášom Hodboďom a Michalem Jirákom ako vyhľadávač pre všetko, čo sa týka módy. Každý deň GLAMI spája tisíce nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitému na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy.
Informačný servis
Viac k témam: e-commerce, GLAMI, móda, PR, výskum
Zdroj: Webnoviny.sk – Slovenská módna e-commerce v predošlom roku vygenerovala obrat 331 miliónov eur © SITA Všetky práva vyhradené.