Inovácie sa nezaobídu bez vzdelávania a inšpirácie. Stagnácia so sebou prináša absenciu kreativity a príliš veľa tímov nepoužíva vzdelávanie ako spôsob, ktorým si môžu udržať čerstvé a kreatívne nápady. Bez ohľadu na to, aký tím vediete – či už je to celé oddelenie, pár ľudí, alebo dokonca skupina študentov, vzdelanie môže inšpirovať k vyššej produktivite, kvalite a angažovanosti.
Vyhraďte si čas na učenie
Dokonca aj spoločnosti, ktoré tvrdia, že rozvoj zamestnancov je pre nich prioritou, tieto aktivity často zanedbávajú. Prečo? Pretože očakávajú, že každý člen tímu bude celý deň aktívne pracovať. To jednoducho nie je reálne. V skutočnosti sme plne produktívni len asi tri hodiny denne. To však neznamená, že by ste od vašich zamestnancov nemali očakávať skvelú prácu. Znamená to, že si pravdepodobne môžete vyhradiť približne hodinu denne na učenie, či už ide o formálnu prednášku, online školenie, online dotazníky alebo rozvojové kurzy, ktoré môžu absolvovať priamo v kancelárii.
Sponzorujte vzdelávacie kurzy
Učiť sa v kancelárii alebo v triede je skvelé, ale niekedy potrebujete pomoc zvonku. Len tak dokážete zapojiť a inšpirovať tímy. Zistite, či vaša spoločnosť bude sponzorovať náklady na konferencie alebo kurzy, ktoré sú vhodné pre váš tím. Potreboval by váš marketingový tím nejaké nové nápady? Pošlite ich na víkendovú konferenciu a nechajte ich nasať vzrušenie a inovácie, ktoré so sebou takéto podujatie prináša.
Neobsadzujte voľné pozície vždy zvonku
Zamestnanci milujú príležitosť rásť a napredovať v rámci spoločnosti. Takmer v každom odvetví sa objavujú nové pracovné miesta, ktoré môže byť ťažké obsadiť, pretože len málo ľudí má s danou pozíciou skúsenosti. Využite osobnostné testy, ktoré odhalia, či už ideálneho človeka na túto pozíciu v tíme náhodou nemáte. Pokiaľ je jediným problém nedostatok vedomostí, prečo ho jednoducho nevyškoliť? Ak je váš tím dostatočne motivovaný a poskytnete mu zdroje, ktoré potrebuje (či už je to online kurz, mentor alebo dokonca sponzorovanie vzdelania na získanie titulu), nie je dôvod, prečo by niekto z vášho existujúceho tímu nemohol excelovať na svojej novej pracovnej pozícii.
Zorganizujte sériu zaujímavých prednášok
Ak chcete svoj tím nadchnúť pre učenie, musíte mu ponúknuť školenie vo veciach, ktoré ho zaujímajú. Urobte prieskum v kancelárii a zistite, o aké relevantné témy sa tím zaujíma. Potom investujte do niekoľkých kvalitných lektorov, ktorí prídu do kancelárie inšpirovať a trénovať. Ide o skvelú aktivitu na obedové prestávky, najmä ak je váš obed často kancelárii. Zaujímavou aktivitou môžu byť aj psychotesty alebo psychodiagnostika, ktoré vám o členoch vášho tímu prezradia informácie, o ktorých ste možno ani netušili.
Vytvorte tímu cieľ a proces nechajte na nich
Často je najuspokojivejšie učiť sa praxou. Spojte tím a rozdajte niekoľko zaujímavých projektov, ktoré ešte nikdy nerobili. Stanovte im rozumný cieľ, a potom sa z tohto procesu odstráňte, a na chvíľu sa úplne vzdiaľte. Nerobte mikromanažment. Dajte svojmu tímu nástroje, ktoré potrebuje na úspech, ale nechajte ich, aby prišli na to, ako dosiahnuť cieľ sami. Ak budú musieť použiť svoju kreativitu na riešenie problémov, ktoré sa objavia, budú sa viac angažovať, naučia sa viac a budú inovatívnejší.
Zdieľajte inšpiratívne prípadové štúdie
Keď váš tím nevidí, k čomu by ich práca mohla viesť, je ťažké prinútiť ich, aby investovali do vývoja a inovatívnych nápadov viac času a energie. Zdieľanie inšpiratívnych obchodných prípadových štúdií počas stretnutí alebo obeda môže byť skvelým spôsobom, ako každého nadchnúť pre rozvoj svojich zručností, ale aj pre prispievanie k väčšiemu cieľu. Inovácie, angažovanosť a úspech pochádzajú zo vzrušenia, inšpirácie a nádeje.
(E/PR)