Cesta k modernizácii Železničnej spoločnosti Slovensko
Štyri kľúčové piliere: atraktívny zamestnávateľ, moderné vlaky, kvalitné služby a finančná stabilita – základ pre rozvoj a zlepšenie osobnej železničnej dopravy na Slovensku.
Filtrovať podľa kategórie
Štyri kľúčové piliere: atraktívny zamestnávateľ, moderné vlaky, kvalitné služby a finančná stabilita – základ pre rozvoj a zlepšenie osobnej železničnej dopravy na Slovensku.
„Keďže prípravné konanie je neverejné, nie je možné aktuálne poskytnúť ďalšie podrobnosti,“ zdôraznila hovorkyňa.
Relatívne nižšia teplota síce vývin komárov spomaľuje, určite ho však nezastaví.
Ako priblížila poslankyňa Jana Hanuliaková (PS), samosprávy mali problém s financovaním základného fungovania už pred príchodom veľkej vody.
Trojčlennú posádku auta v sobotu strhla rozbúrená rieka v obci Lipová-lázně v okrese Jeseník v Olomouckom kraji.
Organizovaný zločin presúva svoje operácie bližšie k trhom s vysokými cenami.
Zosnulý hudobný skladateľ sa narodil 13. augusta 1947.
Informoval o tom Denník N s poukazom na štatistiku Zboru väzenskej a justičnej stráže.
Zákazníci Lidla si nevzali už milióny mikroténových vreciek a ušetrili slovenskú prírodu o tony zbytočných plastov.
Prezident zdôraznil, že naša krajina plne podporuje suverenitu, nezávislosť a teritoriálnu integritu Ukrajiny.
19.9.2024 (SITA.sk) – Štyri kľúčové piliere: atraktívny zamestnávateľ, moderné vlaky, kvalitné služby a finančná stabilita – základ pre rozvoj a zlepšenie osobnej železničnej dopravy na Slovensku.
Vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) predstavilo v stredu 18. septembra nové smerovanie a ciele spoločnosti, zamerané na štyri hlavné piliere: stabilný a atraktívny zamestnávateľ, moderné vlaky, kvalitné služby a finančná sila a stabilita. Predstavenstvo ZSSK, v zložení generálneho riaditeľa Petra Helexu, podpredsedu predstavenstva Martina Bahurinského a člena predstavenstva Karola Henzélyho podrobnejšie vysvetľujú, čo tieto piliere zahŕňajú, a prečo sú kľúčové pre budúcnosť spoločnosti a jej zamestnancov a celkový rozvoj a zlepšenie osobnej železničnej dopravy na Slovensku.
Cesta k modernizácii Železničnej spoločnosti Slovensko je ambicióznym plánom, ktorý má za cieľ zmodernizovať železničnú dopravu na Slovensku a zabezpečiť jej dlhodobú udržateľnosť a konkurencieschopnosť. „Veríme, že tieto kroky prispejú k zlepšeniu kvality služieb pre našich cestujúcich a zároveň vytvoria stabilné a atraktívne pracovné prostredie pre našich zamestnancov,“ uviedol Peter Helexa.
Železničná spoločnosť si kladie za cieľ vytvoriť stabilné a atraktívne pracovné prostredie pre svojich zamestnancov. „Chceme, aby sme mali spokojných a angažovaných ľudí,“ hovorí Peter Helexa. To zahŕňa zlepšenie mzdových podmienok vrátane zavedenia stabilizačného príspevku, čo sa nám podarilo od 1. júla tohto roka, modernizáciu pracovného prostredia a poskytovanie kvalitných pracovných pomôcok. Spoločnosť sa tiež zameriava na systematické vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, čo zahŕňa povinné a voliteľné školenia, individuálny koučing a plánovanie nástupníctva. „Naším cieľom je udržať si kvalitných zamestnancov a podporiť ich osobný a profesionálny rozvoj,“ dodáva Helexa.
V tomto duchu zohráva dôležitú úlohu aj kampaň „Držíme Slovensko v pohybe“, ktorá pomáha prilákať nových zamestnancov a zdôrazňuje význam železnice pre Slovensko. Ambíciou spoločnosti je stať sa moderným a stabilným zamestnávateľom, ktorý poháňa Slovensko vpred.
Druhým pilierom nového smerovania a cieľov je modernizácia vlakového parku. ZSSK plánuje nákup nových a modernizovaných vlakov do regionálnej aj diaľkovej dopravy, čo prinesie zvýšenie komfortu a bezpečnosti pre cestujúcich. „Budeme dôsledne vyraďovať zastarané vozidlá a unifikovať vozidlový park, čo nám umožní efektívnejšie riadiť údržbu a opravy,“ vysvetľuje Karol Henzély.
Ďalšími opatreniami sú výstavba údržbových stredísk v Žiline a Košiciach a elektrifikácia depa v Humennom, čo prispieva k zvýšeniu efektivity a ekologickosti prevádzky.
prenájom 15 viacsystémových rušňov typu Vectron v hodnote cca 130 miliónov eur,
inštalácia systému ETCS do elektrických jednotiek typu Panter v hodnote cca 15 miliónov eur,
vybudovanie strediska technicko-hygienickej údržby v Košiciach v hodnote cca 180 miliónov eur,
vybudovanie strediska technicko-hygienickej údržby v Žiline v hodnote cca 65 miliónov eur,
nákup náhradných dielov a dielcov na pokrytie opravárenského dlhu.
„Cestujúci očakávajú moderné a kvalitné služby,“ hovorí Martin Bahurinský. Preto národný dopravca investuje do rozvoja mobilnej aplikácie, ktorá umožní jednoduchší nákup lístkov a poskytne aktuálne informácie o cestovaní. Zvýšenie čistoty vo vlakoch a zavedenie real-time komunikácie o výlukách a aktuálnych dopravných udalostiach sú ďalšími krokmi k zvýšeniu spokojnosti cestujúcich. „Plánujeme aj rozšírenie gastroslužieb vo vrátane pilotného projektu automatov vo vlakoch, aby cestujúci mohli počas cesty pohodlne občerstviť,“ dodáva.
inovácia WiFi technológie vo vlakoch na najnovšie štandardy 5G sietí a WiFi 6 pre zrýchlenie a skvalitnenie poskytovaných dátových služieb a s ohľadom na kyberbezpečnosť,
inovácia informačných systémov vo vlakoch za účelom obohatenia informovanosti a zábavy cestujúcich vo vlaku rôznymi službami a aplikáciami infotainmentu a entertainmentu,
poskytovanie mobilných dátových služieb pre Wi-Fi zariadenia vo vlakoch,
dodanie a montáž Wi-Fi zariadení do vybraných vozňov,
príprava nového webu a aplikácie pre pohodlnejší a intuitívnejší prístup k službám ZSSK,
projekt čistenia diaľkových vlakov za jazdy, rozšírenie o ďalšie vlaky aj v regionálnej doprave,
projekt automatov na občerstvenie vo vybraných ucelených elektrických jednotiek Panter regionálnej dopravy.
Štvrtým pilierom je zabezpečenie dlhodobej finančnej stability a udržateľnosti. Železničná spoločnosť sa zameriava na maximálne využitie finančných zdrojov z Európskej únie a dôkladnú prípravu na liberalizáciu trhu. „Musíme byť pripravení na konkurenciu a efektívne riadiť naše náklady,“ zdôrazňuje Peter Helexa. To zahŕňa implementáciu nákladového modelu a digitalizáciu procesov, čo zvýši transparentnosť a efektivitu vnútorných operácií.
Spoločnosť taktiež plánuje využívať operatívny leasing vozidiel a optimalizovať vlastníctvo a využívanie nehnuteľností, čím zníži zbytočné náklady a zlepší hospodárske výsledky. „Zároveň sa sústredíme na zvyšovanie výnosov prostredníctvom efektívnej ponuky a úpravy cestovného, čo nám umožní dosiahnuť finančnú stabilitu aj v dlhodobom horizonte,“ dodáva Helexa.
Merateľným plánom stanoveným do roku 2027 je zvýšiť počet prepravených cestujúcich na 85 miliónov ročne, zlepšiť kvalitu služieb, modernizovať vozový park a dosiahnuť finančnú stabilitu. Súčasné vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko kladie dôraz na ekologickú udržateľnosť a znižovanie emisií. Cesta k modernizácii však nikdy nekončí, pretože vždy prichádzajú nové výzvy – inovatívne technológie, inšpiratívne riešenia a zlepšenia, ktoré zjednodušujú a spríjemňujú život cestujúcim. To všetko je súčasťou vízie národného dopravcu, ktorý sa neustále usiluje o kvalitnejšiu a ekologickejšiu osobnú železničnú dopravu pre budúcnosť.
Informačný servis
Viac k témam: Modernizácia, PR
Zdroj: SITA.sk – Cesta k modernizácii Železničnej spoločnosti Slovensko © SITA Všetky práva vyhradené.