Muži dominujú v online nákupoch potravín, ženy ich využívajú strategickejšie
V digitálnej ére, kde pohodlie a úspora času zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu, sa menia aj nákupné zvyklosti Slovákov.
Filtrovať podľa kategórie
V digitálnej ére, kde pohodlie a úspora času zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu, sa menia aj nákupné zvyklosti Slovákov.
Významnou témou diskusie boli otázky energetických zdrojov.
Aj vy občas trpíte silnými bolesťami hlavy? Vtedy ste bez nálady, energia odchádza a nedokážete sa sústrediť
Daň z nehnuteľností v meste nedvihli takmer pätnásť rokov.
Prezident SR zatiaľ Blahove a Kaliňákove vyjadrenia v médiách nevníma dramaticky.
„Približne polovicu pripomienok sa podarilo zapracovať do návrhu," informovalo mesto Košice.
Vládou schválený zákon podľa Zastavme korupciu nevymedzuje žiadne pravidlá, a teda ani to, aké podnikanie je povolené, kto bude kontrolovať nadriadených a či rozhodujú férovo.
TIPOS predstavuje novinku – 3. žrebovanie v lotérii LOTO! Hráči odteraz môžu skúsiť šťastie až trikrát do týždňa – v nedeľu, v stredu a najnovšie aj v piatok.
Slovenský potravinový reťazec Terno pokračuje v rozširovaní svojej predajnej siete a otvára novú predajňu vo Veľkom Mederi.
Erik Kaliňák sa vyjadril, že ak by sa Rusi dostali do Užhorodu, mala by SR spoľahlivého suseda.
7.3.2025 (SITA.sk) – V digitálnej ére, kde pohodlie a úspora času zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu, sa menia aj nákupné zvyklosti Slovákov. Najnovší kvartálny prieskum spoločnosti Wolt ukázal, že v online objednávaní potravín dominujú prekvapivo muži.
Hoci sa jedlo, varenie a stolovanie tradične spájajú skôr so ženami, práve muži sú tí, ktorí častejšie využívajú online platformy na nákup potravín. Uprednostňujú rýchle, pravidelné nákupy – na týždennej báze alebo viackrát do mesiaca. Naopak, ženy objednávajú menej často – raz za mesiac tak spraví objednávku takmer tretina z nich. Tento rozdiel môže byť spôsobený tým, že ženy využívajú donášku predovšetkým na väčšie nákupy na dlhšie obdobie.
Dôvody, prečo si ľudia vyberajú online nakupovanie, sú u mužov aj žien podobné, no prieskum odhalil aj rozdiely v ich prioritách. Muži kladú dôraz najmä na úsporu času. Viac ako polovica z nich uviedla, že nechce tráviť čas chodením do obchodu, a 39 % považuje online nákup za rýchlejšie a praktickejšie riešenie.
Naopak, ženy oceňujú najmä pohodlie, že dostanú nákup až domov. Pre 54 % zákazníčok je veľkou výhodou, že sa vyhnú noseniu ťažkých tašiek. Viac ako tretina vníma flexibilitu doručenia ako dôležitý faktor pri plánovaní svojho času a pätina si cení širšiu ponuku produktov, ktoré v bežných obchodoch nemusia nájsť.
„Dlhodobo vnímame celkový nárast záujmu o online nákup potravín. V rámci platformy máme už dlhodobo stabilných partnerov ako Billa, Tesco, Delia alebo Coop Jednota Slovensko. Zároveň sa nám podarilo rozšíriť platformu Wolt Market už do troch veľkých slovenských miest. Ľudia si aj vďaka tomu postupne zvykajú na benefity, ktoré im takéto nakupovanie prináša,“ hovorí Tomáš Beniak, generálny riaditeľ Woltu pre Slovensko a Česko.
Wolt je technologická spoločnosť so sídlom v Helsinkách. Vďaka nej je neuveriteľne jednoduché objaviť a nechať si doručiť z tých najlepších reštaurácií, potravinových reťazcov a lokálnych obchodov. Za 2023/2024 získal Wolt ocenenie Best Buy Award za najlepší pomer ceny a kvality. Poslaním spoločnosti je prinášať lepšie riešenia pre mestá a obce a prepájať zákazníkov, obchodníkov a kuriérov. Platforma Wolt uľahčuje zákazníkom objednanie čohokoľvek prostredníctvom jednej praktickej aplikácie, obchodníkom umožňuje dodatočný predaj a kuriérom poskytuje flexibilnú možnosť zárobku. Aby toto všetko bolo možné, Wolt vyvíja škálu technologických riešení od lokálnej logistiky cez softvéry pre maloobchodné prevádzky až po finančné riešenia. Wolt bol založený v roku 2014 a svoje sily spojil so spoločnosťou DoorDash v roku 2022. DoorDash dnes pôsobí vo viac ako 30.
Ako v prvom meste začal Wolt pôsobiť v Bratislave v septembri 2019, aktuálne pôsobí už vo viac ako 70 slovenských mestách.
Informačný servis
Viac k témam: Nákupy, Online nákupy, PR
Zdroj: SITA.sk – Muži dominujú v online nákupoch potravín, ženy ich využívajú strategickejšie © SITA Všetky práva vyhradené.