Automobilový priemysel pôsobí podľa Coface skôr ako motor spomalenia nemeckej ekonomiky
Za prvých šesť mesiacov tohto roka produkcia nemeckého automobilového priemyslu klesla medziročne o 12 %.
Filtrovať podľa kategórie
Za prvých šesť mesiacov tohto roka produkcia nemeckého automobilového priemyslu klesla medziročne o 12 %.
Bolsonaro je známym odporcom ekológie. Tempo výrubu Amazonského pralesa, ktoré bolo už predtým enormné, sa po jeho nástupe do úradu ešte zvýšilo.
Ide o prvý zaznamenaný stret medzi Pakistanom a Indiou, odkedy sa Naí Dillí rozhodlo odobrať spornému regiónu jeho osobitný štatút.
V roku 2018 malo vyrovnaný alebo prebytkový rozpočet 14 krajín Európskej únie, je ťažké podľa europoslanca Ivana Štefanca porozumieť tomu, prečo ho Slovensko odďaľuje.
Médiá vedú proti Smeru-SD džihád, uviedol dnes predseda strany Robert Fico.
Alena Zs., obvinená z objednávky vraždy novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice, bola podľa Denníka N v kontakte aj s predsedom parlamentu Andrejom Dankom.
Štvorkolka sa prevrátila a 11-ročného chlapca privalila.
"Platí, že jediný, s kým sa stretával aktívne, a sú o tom dôkazy, bola opozícia, proste pán Sulík," dodal Kaliňák.
Auto sa nakoniec prevrátilo na strechu do potoka.
Vo vyhlásení čínskej vlády sa nespomína Trumpovo rozhodnutie o odložení ciel do decembra v prípade časti tovarov.
15.8.2019 (Webnoviny.sk) – Z nemeckého ťahúňa, ktorým bol po dlhé roky automobilový priemysel, sa stal hnací motor spomalenia tamojšieho hospodárstva. Konštatovala to spoločnosť Coface v tlačovej správe.
„Nemecko z európskych krajín azda najviac dopláca na cyklickosť a zraniteľnosť globálnej ekonomiky. Ide najmä o protekcionistickú politiku USA, obchodnú vojnu USA s Čínou a EÚ, najmä zvýšenie ciel, čo sa výrazne dotklo automotive,“ konštatoval country manažér Coface Slovensko Juraj Janči.
Za ďalšie dôvody označil prísnejšiu politiku EÚ týkajúcu sa emisných kvót, nálady a preferencie spotrebiteľov, ako aj štrukturálne zmeny, ktorým sa nie všetky spoločnosti v automotive reťazci dokážu tak rýchlo prispôsobiť.
Spoločnosť Coface neočakáva zlepšenie ekonomickej aktivity priemyslu Nemecka v krátkodobom ani strednodobom horizonte. Medziročná dynamika priemyselnej produkcie totiž vykazuje záporné čísla už niekoľko mesiacov a v negatívnych číslach sú aj nové objednávky.
Automotive je najväčším sektorom nemeckej výroby. Tvorí 7,7 % pridanej hodnoty na HDP. Podľa údajov spoločnosti Coface odvetvie za rok dosiahlo obrat 423 mld. eur a zamestnávalo cca 820 tis. zamestnancov.
Za prvých šesť mesiacov tohto roka však produkcia klesla medziročne o 12 %. Prispel k tomu práve oslabený zahraničný dopyt po nemeckých autách. Celkovo automobilový export za dané obdobie klesol až o 15 %. Nemecko pritom vyváža až 75 % svojej produkcie automobilov.
Problém sa týka aj Slovenska, kde sú firmy z mnohých sektorov napojené na automobilový priemysel či už ako dodávatelia, alebo subdodávatelia. Slovensko je okrem toho otvorenou krajinou, kde sa export tovarov a služieb na HDP podieľal v roku 2018 až 97 %.
Ako pripomína country manažér Coface Juraj Janči, automobilová výroba predstavuje takmer 5 % hrubej pridanej hodnoty a 13 % objemu výroby krajiny. „Pokles prvej registrácie vozidla je kontinuálny už od konca roka 2018,“ podotýka. Coface preto podľa Juraja Jančiho zrevidoval aj odhad rastu HDP Slovenska na 2 % z predchádzajúcich 3,8 %.
Viac k témam: nemecká ekonomika
Zdroj: Webnoviny.sk – Automobilový priemysel pôsobí podľa Coface skôr ako motor spomalenia nemeckej ekonomiky © SITA Všetky práva vyhradené.