Populárny dresing nemeckého výrobcu premenujú, dôvodom má byť jeho rasistický názov
Obľúbený dresing by sa mal podľa Bildu v priebehu niekoľkých týždňov v obchodoch po celej krajine objaviť s novým názvom.
Filtrovať podľa kategórie
Obľúbený dresing by sa mal podľa Bildu v priebehu niekoľkých týždňov v obchodoch po celej krajine objaviť s novým názvom.
V tomto roku absolvujú cyklisti 15-kilometrovú mestskú trať.
Sociologička Zuzana Kusá uviedla, že je potrebné podporovať aj médiá, ktoré informujú aj v rómskom jazyku.
Prezident jednoznačne odmietol výzvy na opakovanie volieb, pretože by v tom prípade podľa neho Bielorusko "ako štát umrelo".
Niektoré pravidlá boja proti korupcii od francúzskej agentúry zapracovali do svojich noriem.
Robert Trump bol aj niekoľko dní hospitalizovaný na jednotke intenzívnej starostlivosti.
Bol to prvý štart z Kourou po reštarte operácií, ktoré 16. marca prerušili v súvislosti s pandémiou ochorenia COVID-19.
Podľa politológa Tomáša Koziaka bude dôležité, kto sa stane lídrom zjednotenej strany. Môže to byť prvý znak úspechu.
Slovensko podľa Demeša týmto činom dostal podľa neho na mapu sveta.
V Spojených štátoch amerických sa nakazilo ochorením COVID-19 viac ako 5,1 milióna ľudí a zomrelo takmer 165-tisíc.
16.8.2020 (Webnoviny.sk) – Jedna z najznámejších nemeckých potravinárskych spoločností premenuje populárny pikantný dresing. Dôvodom sú rasistické konotácie názvu. V nedeľu o tom informoval týždenník Bild am Sonntag, podľa ktorého Knorr premenuje svoju Zigeunersauce, teda cigánsku omáčku, na „paprikovú omáčku na maďarský spôsob“.
„Keďže ‚cigánska omáčka‘ sa dá interpretovať negatívne, rozhodli sme sa dať našej omáčke nový názov,“ informovala medzinárodná spoločnosť Unilever, ktorá je vlastníkom Knorru. Obľúbená omáčka by sa mala podľa Bildu v priebehu niekoľkých týždňov v obchodoch po celej krajine objaviť s novým názvom.
Ľudskoprávne skupiny žiadali premenovanie dresingu už roky, no spoločnosť v roku 2013 žiadosti odmietla, informovala nemecká agentúra dpa. Teraz však v čase medzinárodných diskusií o rasizme, napokon na zmenu pristúpili.
Organizácie Rómov a Sintiov v Nemecku podľa agentúry AP tiež upozorňovali, že omáčka ani len nepatrí do ich tradičnej kuchyne a aj preto žiadali, aby sa názov prestal používať. Ich zástupcovia rozhodnutie spoločnosti privítali, no poznamenali, že viac ako diskriminačná povaha názvu omáčky ich trápi rastúci rasizmus v Nemecku.
Viac k témam: názory ľudí, rasizmus
Zdroj: Webnoviny.sk – Populárny dresing nemeckého výrobcu premenujú, dôvodom má byť jeho rasistický názov © SITA Všetky práva vyhradené.