Módna e-commerce dúfa v pozitívny rok: viac ako dve tretiny e-shopov očakávajú rast
Módny priemysel po covidových rokoch bezpochyby ožil. Potvrdzujú to aj výsledky nedávneho prieskumu GLAMI.
Filtrovať podľa kategórie
Módny priemysel po covidových rokoch bezpochyby ožil. Potvrdzujú to aj výsledky nedávneho prieskumu GLAMI.
Krajinám, ktoré by sa chceli priateliť s oboma stranami a chcú koniec vojny „s akýmkoľvek výsledkom“ Dmytro Kuleba odkázal, že v tejto vojne nie sú dve strany, „je len agresor a...
Okrem pomoci ľuďom na Ukrajine mimovládka pomáha aj Ukrajincom na Slovensku zorientovať sa v slovenskom systéme a začleniť sa do slovenskej spoločnosti.
Dopravný koridor od polovice decembra blokujú demonštranti, ktorí o sebe tvrdia, že sú environmentálni aktivisti, a ohrozujú dodávky potravín pre obyvateľov Náhorného Karabachu.
Nechajte si poradiť od elektrošpecialistov vo všetkých dvadsiatich predajniach DATART na Slovensku a vyberte si ten najlepší spotrebič, ktorý splní vaše očakávania.
Univerzálna palubná jednotka od DKV je odteraz akceptovaná aj pre platby mýta na mostoch Storebælt (Dánsko) a Øresund (Švédsko).
Obvinená nezabezpečila dostatočnú veterinárnu starostlivosť viacerým psom, ktorých mala v starostlivosti.
Polícia sa zaoberá prípadom 11-ročného chlapca, ktorý v utorok šoféroval vozidlo Audi A4.
Incident sa odohral v roku 2014 v byte na Obchodnej ulici v Bratislave.
Rusko prerušuje svoju účasť na Novej dohode START o jadrovom arzenále krajín z roku 2010.
23.2.2023 (SITA.sk) – Módny priemysel po covidových rokoch bezpochyby ožil. Potvrdzujú to aj výsledky nedávneho prieskumu GLAMI, v ktorom takmer polovica českých a slovenských e-shopov uviedla očakávanie nárastu tržieb v tomto roku. Usilovať sa o zlepšenie ziskovosti potvrdilo až 63 % respondentov. Firmy sa plánujú zamerať predovšetkým na posilnenie značky a optimalizáciu práce so zásobami, dlhodobo potom chcú maximalizovať personalizáciu ponuky a automatizovať procesy prevádzky. Líder v módnej inšpirácii GLAMI vo svojom výskume Fashion (Re)search sumarizuje očakávania módnej e-commerce pre rok 2023, zúčastnilo sa ho viac ako šesť desiatok e-shopov.
Januárový prieskum poprednej európskej platformy pre vyhľadávanie módy GLAMI ukázal, že viac ako polovica módnej e-commerce počíta s rastom tržieb a 63 % z nich sa bude usilovať o zlepšenie ziskovosti. Takmer polovica e-shopov očakáva zhoršenie trhových podmienok, 16 % predpokladá ich zlepšenie, 24 % očakáva rovnakú situáciu. Dobrou správou pre zákazníkov je fakt, že až 63 % e-shopov plánuje zachovať rovnaké ceny ako v minulom roku. Ďalších 28 % v záujme zabezpečenia dostatočných marží plánuje ceny zvýšiť. Plánované navýšenie sa má pohybovať v dvoch tretinách medzi 1 až 10 %, v jednej tretine v rozsahu 11 až 20 %. Neluxusná móda ako segment by mala pokračovať až v 1 % raste, odhaduje McKinsey.
V tomto roku sa e-shopy zamerajú predovšetkým na budovanie značky (61 %). Takmer polovica e-shopov s módou sa bude snažiť nájsť spôsoby, ako znížiť prevádzkové náklady. „Túto zmenu myslenia vnímame ako súčasť ich dlhodobého plánu ako prekonať možnú ťažkú situáciu v tomto roku, čo je najmä v období neistoty pochopiteľné. Do istej miery to vnímame ako príležitosť nájsť múdre riešenia, ktoré nám pomôžu prekonať tento náročný rok,“ uvádza brand manažérka GLAMI Eliška Hynková. Takmer tretina z opýtaných e-shopov plánuje expanziu do zahraničia. Pre 45 % z nich je veľkou témou práca so sortimentom, 59 % chce znížiť počet ponúkaných štýlov, viac ako polovica upraví pomery medzi sezónnym a základným tovarom. Menšie množstvo kusov, ale zato viac druhov tovaru bude objednávať 41 % e-shopov.
S postupným vstupom generácie Z do produktívneho veku stoja pred tuzemskou e-commerce aj strategické otázky zapracovania preferencií týchto zákazníkov, ktorí nakupujú inak ako mileniáli, do dlhodobej marketingovej stratégie. „Zetko” plynule kombinuje nákupy online a offline, vníma sociálne siete a odporúčania influencerov. Taktiež nečaká, kým im priemysel nadiktuje, čo je cool, trendy si táto sebavedomá generácia vytvára sama. Priniesli na výslnie napríklad široké nohavice a legíny (po ktorých na GLAMI vzrástol dopyt o 17 % medziročne), viditeľné ponožky v teniskách či móde kúsky z druhej ruky.
Firmy si uvedomujú, ako môže byť vplyv technológií na interné procesy z obchodného hľadiska kľúčový. Hyperpersonalizácia, čiže prispôsobenie obsahu a nákupnej cesty užívateľa pomocou umelej inteligencie (AI), je podľa módnej platformy GLAMI skvelým príkladom, ktorý po zavedení prináša viac ako 20 % nárast tržieb na zákazníka. „Vďaka technológiám môže e-shop každému užívateľovi lacno a jednoducho vytvoriť personalizovanú ponuku. V GLAMI pracujeme na popularizácii AI tým, že zložité modely prekladáme do ľahko použiteľných funkcií,“ vysvetľuje Antonín Hoškovec, vedúci tímu umelej inteligencie GLAMI. „V uplynulom roku sme spustili kvíz, v ktorom návštevníci zvolia svoje obľúbené značky, veľkosti a ďalšie módne preferencie. Následne si každý zákazník môže medzi stovkami e-shopov prezrieť výber produktov podľa svojho vkusu. Zvýšenie hodnoty zákazníka u tých, ktorí dokončili GLAMI kvíz, je až 2,5 krát vyššia,“ doplnil Antonín Hoškovec. Aj to je ďalší argument pre digitalizáciu a automatizáciu e-commerce.
Celý report o slovenskej módnej e-commerce roku 2022 je na stiahnutie tu.
Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt vyhľadávača módy GLAMI o stave módnej e-commerce založený na kontinuálnom zbere dát. K zhrnutiu roku 2022 sme použili výsledky prieskumu, ktorý prebehol medzi 67 českými a slovenskými e-shopmi. Zber dát prebehol v januári 2023.
O GLAMI: GLAMI založila v roku 2013 v Českej republike dvojica Tomáš Hodboď a Michal Jirák ako vyhľadávač módy. Už v roku 2016 expandovali na Slovensko. Každý deň GLAMI spája tisíce nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitej na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy. Dnes zákazník v katalógu GLAMI.sk nájde takmer 2 milióny produktov od viac než 15-tisíc značiek. GLAMI a Stileo patrí do skupiny GLAMI.group a pôsobí už v 14 krajinách sveta.
O GLAMI Ventures: Spoločnosť je lídrom vo využívaní umelej inteligencie pri nákupoch módy a v roku 2022 založila kapitálový fond GLAMI Ventures s cieľom rozvíjať oblasť umelej inteligencie v e-commerce, podporiť projekty, ktoré uľahčujú výber a nákup produktov v online shoppingu alebo projekty zaoberajúce sa cirkulárnou ekonomikou.
Informačný servis
Viac k témam: E-commerce, GLAMI, Móda, PR, Prieskum
Zdroj: SITA.sk – Módna e-commerce dúfa v pozitívny rok: viac ako dve tretiny e-shopov očakávajú rast © SITA Všetky práva vyhradené.