Pre koronakrízu zaznamenal automobilový priemysel bezprecedentný pokles, výpadky vo výrobe sú obrovské
Oživenie dopytu po nových autách v Európe bude pomalé, objavujú sa ale prvé indície.
Filtrovať podľa kategórie
Oživenie dopytu po nových autách v Európe bude pomalé, objavujú sa ale prvé indície.
Virtualtechsummit je novou myšlienkovou platformou, ktorou organizátori ešte začiatkom apríla zareagovali na situáciu spôsobenú šírením koronavírusu vo svete.
Ak aj odborná expertíza potvrdí, že ide o naftu, prepadne v prospech štátu a prepravcu neminie pokuta.
Marian Kotleba čelí obžalobe z prečinu prejavu sympatie k hnutiu smerujúcemu k potlačeniu základných práv a slobôd.
Zhruba 280 žiadateľov o azyl presunú do prijímacích centier v krajine.
Rade prokurátorov sa nepáči, že návrh na zmenu spôsobu výberu generálneho prokurátora bol predložený formou poslaneckého návrhu.
Prípadné druhé kolo sa bude konať o dva týždne neskôr.
Požiar vypukol na druhom poschodí. Hasiči zachránili obyvateľov bytového domu po schodisku a s použitím výškovej techniky.
Zatiaľ nie je známe, kedy budú môcť novinku využívať všetci používatelia.
Vyšetrovateľ NAKA ukončil celú vec s návrhom na podanie obžaloby.
22.5.2020 (Webnoviny.sk) – Výpadok výroby vo štvorici slovenských automobiliek, ktoré museli prerušiť a následne obmedziť produkciu, v súvislosti s aktuálnou koronakrízou odhaduje spoločnosť Euler Hermes na takmer 115-tisíc automobilov. Kia Motors Slovakia, Volkswagen Slovakia, ako aj Groupe PSA Slovakia a Jaguar Land Rover Slovakia už pritom svoju výrobu postupne obnovujú.
„Výpadok je ale značný a v polovici mája pre odstávky v štyroch slovenských automobilkách dosiahol takmer 115-tisíc vozidiel,“ uviedol riaditeľ Euler Hermes na Slovensku Peter Mucina.
Zastavenie výroby pre pandémiu sa pritom podľa neho prirodzene prenieslo aj na dodávateľské reťazce v rámci automobilového priemyslu.
Euler Hermes konštatuje, že v dôsledku obmedzení zaznamenali európske automobilové trhy v apríli bezprecedentný pokles.
Podľa údajov jednotlivých národných ekonomík, klesol počet registrácií nových áut v Nemecku v apríli medziročne o 61%, vo Francúzsku o 89 %, v Španielsku, v Spojenom kráľovstve o 97 % a v Taliansku až o 98 %.
Od začiatku tohto roka do konca apríla poklesol automobilový trh v Nemecku o 31 %, v Spojenom kráľovstve o 43 %, vo Francúzsku o 48 %, v Španielsku o 49 % a v Taliansku o 51 %.
„Týchto päť krajín reprezentujúcich 75 % európskeho trhu zaznamenalo v apríli súhrnný prepad o 84 %. Prepad počas prvých štyroch mesiacov je na úrovni – 42 %, čo zodpovedá zníženiu predaja o 1,6 milióna nových automobilov,“ priblížil situáciu v Európe Mucina.
Podľa ukazovateľov vyhľadávania automobilov sledovaných spoločnosťou Google však vidno obnovený záujem domácností o autá.
S výnimkou Nemecka ale ešte nie je dosť silný na to, aby sa čoskoro prejavil na nákupoch automobilov.
„Medzi oživením záujmu o automobily na internete a obnovením registrácií nových áut v priemere dochádza k troj- až štvormesačnému oneskoreniu,“ poznamenal Mucina.
Prvým predpokladom obnovenia dopytu, samozrejme popri ukončení obmedzení mobility, ja však podľa neho znovuotvorenie showroomov a predajní v celom regióne.
„Pomôcť by mohli zľavy na aktuálne zásoby skladových vozidiel. Ďalším faktorom je samotné ochorenie Covid-19, pretože ľudia sa obávajú používať verejnú dopravu a autá považujú za bezpečnejšie,“ pripomína Mucina.
Neočakáva však, že sa nákup automobilu stane v najbližšom čase prioritou pre väčšinu domácností, pokiaľ k tomu nedostanú určitú „motiváciu“.
„Obnovenie vyústi do výroby nových modelov, bude však postupné a nebude stačiť na úplné oživenie dopytu. Ak neprídu žiadne konkrétne opatrenia na zvýšenie dopytu takým či oným spôsobom, ako napríklad bonusy, dotácie alebo fiškálne stimuly – najmä v prospech vozidiel s nižšími emisiami – mali by sme očakávať, že európsky trh sa v roku 2020 zníži zhruba o 30 %,“ avizuje Euler Hermes.
To by podľa spoločnosti viedlo k najhoršiemu výsledku od začiatku týchto štatistík v roku 1999, kedy sa predalo 12-miliónov kusov áut, čo je o 6-miliónov kusov menej ako v roku 2019.
Euler Hermes je svetovým lídrom v poistení obchodných pohľadávok a špecialistom v oblasti hodnotenia rizika, bonity, záruk a inkasa pohľadávok. Spoločnosť ponúka B2B klientom finančné služby s cieľom podporovať ich cash flow a správu obchodných pohľadávok. Spoločnosť sídli v Paríži, je prítomná vo viac ako 50 krajinách a pracuje v nej viac ako 6050 zamestnancov. Euler Hermes je členom skupiny Allianz.
Viac k témam: automobilový priemysel, automobilový trh, Ekonomické dopady koronavírusu, Koronavírus
Zdroj: Webnoviny.sk – Pre koronakrízu zaznamenal automobilový priemysel bezprecedentný pokles, výpadky vo výrobe sú obrovské © SITA Všetky práva vyhradené.