Mladí Japonci by mali piť viac alkoholu, reakcie na kampaň sú zmiešané
Japonský daňový úrad prišiel s nápadom.
Filtrovať podľa kategórie
Japonský daňový úrad prišiel s nápadom.
Heche 5. augusta nabúrala autom vo veľkej rýchlosti do domu v oblasti Mar Vista.
Dvadsaťštyriročný Hadi Matar dal z väzenia rozhovor pre New York Post.
Poslanec Alojz Baránik reagoval na slová Miloša Svrčeka.
Predseda strany Smer – sociálna demokracia (Smer-SD) zverejnil na sociálnej sieti video, v ktorom si podáva ruky s predsedom strany Republika.
Prezidentka SR verí, že pod vedením Peťka si Štatistický úrad udrží povesť odborného a rešpektovaného vedeckého pracoviska.
Úspech slovenskej minerálnej vody Gemerka na českom trhu pokračuje.
Podľa Slovenskej advokátskej komory mohlo dôjsť k ohrozeniu dôvernosti komunikácie klientov s advokátmi.
Vyšetrovateľ podal podnet na vzatie obvineného do väzby.
Muž dôchodkyni vytiahol z vrecka 200 eur a utiekol.
18.8.2022 (Webnoviny.sk) – Mladšia generácia Japoncov pije menej alkoholu ako ich rodičia, čo zasiahlo príjmy krajiny z daní na alkoholické nápoje, ako napríklad sake.
Japonský daňový úrad preto prišiel s nápadom na celonárodnú súťaž nápadov, ako tento trend zvrátiť.
Cieľom kampane Sake Viva! je prísť s plánom, ako spraviť pitie alkoholu atraktívnejším a tým posilniť priemysel. Informuje o tom spravodajský portál BBC.
Súťaž žiada ľudí vo veku 20 až 39 rokov o nápady, ako medzi ich rovesníkmi posilniť záujem o japonské sake, šóčú, whiskey, pivo alebo víno.
Podľa organizácie, ktorá stojí za súťažou, viedli nové zvyklosti, čiastočne vyvolané pandémiou COVID-19, a tiež starnúca populácia k poklesu predaja alkoholu. Od súťažiacich očakávajú, že prídu s propagáciou, brandingom či dokonca pokrokovými plánmi s použitím umelej inteligencie.
Reakcie na kampaň sú podľa japonských médií zmiešané. Zatiaľ čo niektorí kritizujú snahu podporovať nezdravé návyky, iní ponúkajú rôzne vtipné nápady, ako napríklad, že by mohli slávne herečky „účinkovať“ ako virtuálne hostesky v digitálnych kluboch.
Súťažiaci môžu svoje nápady posielať do septembra a najlepšie z nich budú rozvíjať ďalej s pomocou expertov. V novembri následne odprezentujú finálne návrhy.
Podľa webstránky kampane sa japonský trh s alkoholom zmenšuje a výrazným faktorom za týmto trendom sú staršia populácia spolu s klesajúcou pôrodnosťou.
Najnovšie dáta daňového úradu ukazujú, že ľudia v roku 2020 pili menej ako v roku 1995, pričom čísla klesli zo 100 litrov ročne na 75 litrov ročne.
Postupne tiež rokmi klesli aj príjmy z daní za alkohol. Podľa novín The Japan Times predstavovali v roku 1980 asi 5 % celkových príjmov, zatiaľ čo v roku 2020 tvorili len 1,7 %.
Svetová banka uvádza, že takmer tretina (29 %) japonskej populácie je veku 65 rokov a viac, čo predstavuje najväčší podiel na svete.
BBC v tejto súvislosti pripomína, že obavy o budúcnosť sake nie sú jediným problémom, ktorý to predstavuje pre japonskú ekonomiku.
Rastú tiež, napríklad, obavy, či bude v budúcnosti dostatok mladých zamestnancov pre isté typy povolaní a starostlivosť o seniorov.
Viac k témam: Alkohol, propagácia
Zdroj: Webnoviny.sk – Mladí Japonci by mali piť viac alkoholu, reakcie na kampaň sú zmiešané © SITA Všetky práva vyhradené.