V mnohých spoločnostiach sa už prechod na digitálny marketing dávno začal. Prečo?Digitálny marketing je pre podnik veľkým prínosom a má svoje výhody.
A my vás s nimi v našom článku zoznámime, aby ste ich mohli využiť vo svoj prospech v biznise čo najlepšie.
Neporovnateľne nižšie náklady
Mnohé opatrenia a techniky digitálnej marketingovej stratégie je možné realizovať úplne bez rozpočtu. K tomu patrí nastavenie e-mailových kampaní, nastavenie kanálov sociálnych médií alebo optimalizácia webovej stránky pre vyhľadávače.
Umiestnenie Google reklamy niečo stojí len vtedy, ak používateľ na reklamu klikne a je tak na ňu presmerovaný. Affiliate marketing funguje podobne. Tu musíte zaplatiť iba vtedy, ak používateľ spustí konkrétnu akciu prostredníctvom reklamy, napríklad objednaním produktu alebo prihlásením sa na odber noviniek.
Jednoduché meranie výsledkov a optimalizácia
Na rozdiel od offline marketingu, ako je televízia, tlačené médiá a CO, stratégie moderného digitálneho marketingu vám umožňujú transparentne pochopiť efektivitu reklamy rôznych kanálov. Pri stratégii digitálneho marketingu je možné všetko merať do najmenších detailov, pokiaľ je v stratégii nastavené vhodné sledovanie. Tu je pravdepodobne najznámejší a bezplatný nástroj Google Analytics.
Napriek tomu je možné kedykoľvek vykonať optimalizáciu alebo úpravu stratégie. Výhodou digitálneho marketingu je priamy prístup k dátam. To znamená, že kedykoľvek je možné vykonať všeobecné zmeny a cielene optimalizovať výsledky opatrení digitálneho marketingu.
Interaktivita
Digitálne opatrenia umožňujú priamy kontakt medzi spoločnosťami a zákazníkmi. Táto interaktivita má pre obe strany – zákazníka aj podnikateľa – obrovské výhody. Zákazníci majú možnosť diskutovať napríklad o výhodách a nevýhodách produktu a navzájom sa podeliť o svoje skúsenosti. Kritika a návrhy, ktoré tu zákazníci vyjadria, môžu byť zhromažďované a spoločnosti môžu iniciovať cielené optimalizácie svojich produktov alebo služieb. Na jednej strane sa zodpovedajúco uspokojujú potreby zákazníkov a na druhej strane sa zákazníkom umožňuje podieľať sa na procese vývoja produktu.
No nie sú to skvelé výhody, ktoré sa oplatí využiť aj v praxi?
(E/PR) Zdroj obrázka: Who is Danny/Shutterstock.com