Tržby počas pandémie vzrástli štyrom z desiatich slovenských e-shopov, ukázal prieskum
Podľa prieskumu sa pätine tržby počas koronakrízy nezmenili, naopak pokles zaznamenalo 37 % slovenských e-commerce firiem.
Filtrovať podľa kategórie
Podľa prieskumu sa pätine tržby počas koronakrízy nezmenili, naopak pokles zaznamenalo 37 % slovenských e-commerce firiem.
Nezvestný je 185 cm vysoký, plnoštíhlej postavy. Má krátke svetlohnedé vlasy a zelenohnedé oči.
Tím vedcov nameral rýchlosť dát 44,2 terabitov za sekundu.
Tím z Iniciatívy Kto pomôže Slovensku vytvoril na základe získaných skúseností aplikáciu, ktorú spustí budúci týždeň.
Ďalšie kroky v boji proti daňovým podvodom si podľa ministra financií Eduarda Hegera vyžiadajú úpravu legislatívy, ale aj zefektívňovanie procesov v rámci finančnej správy.
Najpočetnejšou skupinou cudzincov pracujúcich na Slovensku sú naďalej Ukrajinci.
Kým schválený rozpočet počítal s nulovým deficitom, výsledkom bol schodok 1,3 percenta hrubého domáceho produktu.
Uzamknutie profilu znemožňuje napríklad neznámym osobám sťahovať či približovať si profilové fotografie používateľov.
Súčasťou "najzelenšej" administratívnej budovy Slovenska v bratislavskom EINPARKU je reštaurácia McDonald's.
Prezidentka Zuzana Čaputová pozýva na rokovanie do Prezidentského paláca odborníkov z rôznych právnických profesií a inštitúcií, aby diskutovali o systémových zmenách fungovania...
23.5.2020 (Webnoviny.sk) – Pandémia Covid-19 priniesla zvýšenie tržieb štyrom z desiatich slovenských e-shopov. Pätine sa tržby počas koronakrízy nezmenili, naopak pokles zaznamenalo 37 % slovenských e-commerce firiem.
Ako ďalej vyplýva z aktuálneho prieskumu spoločností ui42 a KPMG na Slovensku, v prípade, že tržby e-shopom stúpli, najčastejšie išlo o nárast vo výške 16 – 30 %. Naopak, pri znížení tržieb zaznamenali obchodníci straty vyššie ako 30 %.
Počas pandémie sa teda výrazne zmenili nákupné zvyky spotrebiteľov a významná časť nákupov sa preniesla do online prostredia, no nie všetkým kríza priniesla zvýšenie tržieb.
Zástupcovia slovenských e-shopov bojovali počas tohto obdobia najmä s logistickými problémami a výpadkom dodávateľov.
Problémy s meškaním balíkov zasiahlo podľa prieskumu šesť z desiatich slovenských e-shopov. Takmer 80 % z nich sa vyjadrilo, že ich balíky smerom ku zákazníkom meškali v priemere 1 až 6 dní.
Investície však opýtané spoločnosti neznížili, naopak štyri z desiatich online obchodov pridali do svojho portfólia nové produkty.
„Z krízy vychádzajú víťazne tí, ktorí sa vedia najefektívnejšie prispôsobiť zmene správania spotrebiteľov. Jednou z ciest sú investície do nových produktov, zákazníckej skúsenosti, marketingu, prípadne akvizícií, ktoré posilnia produktové portfólio firmy tak, že dokážu naplniť očakávania a dopyt spotrebiteľov,“ vysvetľuje partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.
Prieskum Vplyv COVID-19 na e-commerce na Slovensku zrealizovali spoločnosti KPMG na Slovensku a ui42 formou online dotazníka v máji 2020. Dotazník vyplnilo 80 zástupcov slovenských e-shopov.
Z nich 51 % predáva tovar iba koncovým zákazníkom, zvyšní respondenti predávajú tovar alebo služby aj pre iné firmy.
Viac ako tretina respondentov pôsobí v segmente hobby a voľný čas, nasleduje oblečenie, móda a obuv a domácnosť, bývanie a kancelária.
Dve tretiny e-shopov z tohto prieskumu malo za minulý finančný rok obrat do 250-tis. eur. Iba na Slovensku pôsobí 52 % respondentov. Kamennou predajňou disponovalo v čase prieskumu 46 % účastníkov prieskumu.
Viac k témam: e-shop, Ekonomické dopady koronavírusu
Zdroj: Webnoviny.sk – Tržby počas pandémie vzrástli štyrom z desiatich slovenských e-shopov, ukázal prieskum © SITA Všetky práva vyhradené.