Ak by sa mal automobilový priemysel transformovať, investori potrebujú na Slovensku priaznivé podmienky
Zmeny v automobilovom segmente by mali priniesť zlepšenie pracovných podmienok zamestnancov.
Filtrovať podľa kategórie
Zmeny v automobilovom segmente by mali priniesť zlepšenie pracovných podmienok zamestnancov.
Vážnosť narušenia vzdelávacieho procesu učňov závisí aj od typu konkrétneho odvetvia.
Demonštrácia proti pandemickým opatreniam sa v slovinskej metropole Ľubľana konala napriek zákazu verejných podujatí
Už skôr vláda nariadila utratiť všetkých 15 miliónov noriek chovaných na norkových farmách, čo podľa farmárov ukončí daný priemysel.
Sudca Najvyššieho súdu SR Juraj Kliment sa nechal počuť, že na súde panuje po zatýkaní sudcov stav paniky a ohrozenia.
Západná Austrália zatvorila svoje hranice ešte 5. apríla.
Dopravná nehoda sa stala vo štvrtok podvečer v Košiciach.
Druhé kolo celoplošného testovania bude 7. a 8. novembra v okresoch, v ktorých počas prvého testovania bolo pozitívne testovaných viac ako 0,7 percenta ľudí.
Podnikatelia nemusia byť na hraničné kontroly pripravení. Vzrastie aj počet colných deklarácií.
Sudca Najvyššieho súdu SR Juraj Kliment sa nechal počuť, že na súde panuje po zatýkaní sudcov stav paniky a ohrozenia.
6.11.2020 (Webnoviny.sk) – Pre transformáciu automobilového priemyslu na Slovensku je nevyhnutné vytvoriť priaznivé podmienky pre investorov. Je potrebné odstrániť byrokratický nános a zabezpečiť predvídateľnosť prostredia. Zhodli sa na tom účastníci diskusie „Transformácia automobilového sektora na Slovensku“, ktorú organizoval Euroactiv Slovensko.
Ako uviedol generálny riaditeľ sekcie konkurencieschopnosti Ministerstva hospodárstva SR Tomáš Kakula, tento segment je jednoznačne ťahúňom slovenskej ekonomiky, no robí ju aj zraniteľnou.
Zmeny by však podľa neho mali byť najmä v rukách samotných investorov. Výzvou do budúcnosti bude najmä zelená stránka tohto sektoru a snaha posunúť výrobu k vyšším pridaným hodnotám.
Výskumná pracovníčka Central European Labour Studies Institute Monika Martišková doplnila, že do budúcnosti je dôležité podporiť v automobilovom priemysle prenos know how. Označila ju za nutnú, avšak nie dostačujúcu podmienku na zvyšovanie pridanej hodnoty v tomto sektore.
„Na Slovensku mi chýba podpora inovácií, startupov, i podpora vo forme klastrov,“ priblížila. Zároveň však upozornila, že možná transformácia síce prinesie zlepšenie pracovných podmienok zamestnancov v tomto segmente, avšak zároveň nevyhnutne aj pokles počtu jednotlivých miest a zmenu štruktúry pracovníkov.
Prezident Zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek reagoval, že Slovensko môže byť vďačné za to, že má automobilový priemysel. Víta podporu iného segmentu, avšak nerozumie tomu, prečo by to malo byť na úkor automotive. „Ak chceme postaviť druhý pilier, nemusíme zrušiť ten prvý,“ myslí si.
Pripomenul, že tento segment síce výrazne zasiahla aktuálna koronakríza, zároveň bol ale prvý, ktorý sa opätovne naštartoval a aktuálne beží na 110 %. Pripustil, že základný výskum a vývoj je v tomto sektore centralizovaný, avšak už teraz sme schopní robiť vývoj v rámci výroby či logistiky.
Viac k témam: konkurencieschopnosť ekonomík, slovenská ekonomika
Zdroj: Webnoviny.sk – Ak by sa mal automobilový priemysel transformovať, investori potrebujú na Slovensku priaznivé podmienky © SITA Všetky práva vyhradené.