Aký je rozdiel medzi SEO a PPC?
Vody online marketingu sú široké a plné potenciálu pre rast vášho podnikania. V tomto článku sa pozrieme na dve jeho špecifické oblasti: optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) a...
Filtrovať podľa kategórie
Vody online marketingu sú široké a plné potenciálu pre rast vášho podnikania. V tomto článku sa pozrieme na dve jeho špecifické oblasti: optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) a...
Najnovší prieskum, ktorý zrealizovala spoločnosť Coca-Cola ČR/SR, ukazuje, že Slováci sa na Vianoce dobre pripravujú.
Prípadom sa zaoberajú policajti Okresného riaditeľstva PZ Bratislava V..
Pápež František v sobotu oslávil 86. narodeniny.
Annalena Baerbocková nevidí nádej na ukončenie vojny na Ukrajine v blízkej budúcnosti.
Zoo uviedla, že štyri šimpanzy museli zastreliť, pretože predstavovali nebezpečenstvo pre verejnosť.
Šoféri sanitiek plánujú štrajkovať v stredu a pridajú sa tak k zdravotným sestrám, železničnému personálu, colníkom a pracovníkom pošty.
Počas soboty zaznamenali ruskí okupanti najväčšie straty v smere na Bachmut a Lyman, uviedol generálny štáb.
Podľa gubernátora Kyjivskej oblasti Oleksija Kulebu je bez elektriny v regióne okolo hlavného mesta naďalej viac ako 600-tisíc obyvateľov.
Boris Kollár je s dočasne povereným premiérom Eduardom Hegerom v kontakte na dennej báze.
19.12.2022 (Webnoviny.sk) – Vody online marketingu sú široké a plné potenciálu pre rast vášho podnikania. V tomto článku sa pozrieme na dve jeho špecifické oblasti: optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) a reklamu s platbou za kliknutie (PPC).
SEO a PPC sú účinnými spôsobmi, ako osloviť nových zákazníkov a podporiť viditeľnosť vašej firmy či značky v online prostredí. Čo však tieto pojmy znamenajú a aké sú medzi nimi rozdiely?
PPC kampaň (inak aj výkonnostná kampaň) je model reklamy online, kedy inzerent platí za kliknutie na výsledok vo vyhľadávaní Google. Napovedá to aj samotný názov Pay Per Click, v preklade platba za kliknutie. V praxi to vyzerá tak, že ak do vyhľadávača Google zadáte váš dopyt, zobrazia sa vám výsledky a keď na niektorý z nich kliknete, tak za to inzerent platí. PPC sa teda zameriava na získavanie návštevnosti z plateného vyhľadávania. Tieto výsledky sú označené ako Reklama.
Nastavovanie a spravovanie PPC kampaní si vyžaduje veľa hodín práce a analýz. Vytvárajú a spravujú ich špecialisti v agentúrach. PPC reklamy sa uskutočňujú v Goole Ads a zvyčajne zahŕňajú:
⦁ prieskum kľúčových slov: Čo vaši potenciálni zákazníci hľadajú?
⦁ nastavenie cenovej ponuky: Koľko chcete zaplatiť za kliknutie?
⦁ vytvorenie pútavej a relevantnej reklamy
⦁ výber publika: Komu sa reklama zobrazí?
Výhody PPC:
⦁ presné zacielenie na vybrané publikum,
⦁ možnosť nastaviť, koľko chcete platiť za jeden klik,
⦁ meranie výnosov z kampane,
⦁ viacero typov kampaní na výber,
⦁ zvyšovanie povedomia o firme/značke,
⦁ zvýšenie návštevnosti na webe.
Nevýhody PPC:
⦁ PPC reklama môže byť drahá,
⦁ časom môže stratiť účinnosť,
⦁ po vypnutí reklamy zmiznete z prvých priečok vo vyhľadávaní.
SEO je skratka pre Search Engine Optimization, v preklade optimalizácia pre vyhľadávače. Hlavným rozdielom oproti PPC reklame je, že SEO sa zameriava na získavanie návštevnosti z organického (a nie plateného) vyhľadávania. Vo vyhľadávaní sa na prvých priečkach zobrazujú tie webstránky, ktoré sú optimalizované po SEO stránke a pravidelne pridávajú kvalitný obsah.
Efektívne SEO, ktoré vás posunie vo výsledkoch vo vyhľadávaní vyššie, zahŕňa štyri dôležité oblasti:
⦁ prieskum kľúčových slov – čo vaši potenciálni zákazníci hľadajú,
⦁ On-page SEO – kvalitný obsah na vašej webstránke,
⦁ Off-page SEO (inak aj Linkbuilding, budovanie spätných odkazov) – budovanie dôvery a autority z iných webstránok,
⦁ technické SEO – nastavenie technických parametrov webstránky, aby ju mohli vyhľadávače prehľadávať a indexovať.
Posunúť sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania Google je pomerne dlhodobý proces, avšak ak už sa na vyššie priečky raz dostanete, udržíte sa nich pomerne dlhodobo, z čoho môžete čerpať množstvo výhod.
SEO optimalizácia by mala začať už pri tvorbe webstránky nastavením technických parametrov. Ak už máte webstránku, no nebola optimalizovaná, vykonáva sa SEO audit, a teda kontrola a úprava webstránky po technickej aj obsahovej stránke. Kontroluje sa rýchlosť webu, SSL certifikát či sitemapa. Po obsahovej stránke sa kontroluje, či majú obrázky na stránke správny popis, či nie sú príliš veľké, alebo či máte na stránke správne označené nadpisy a podobne. Väčšinou ide o parametre, ktoré nie sú „viditeľné“, no sú dôležité pre vyhľadávacie nástroje (Google). V týchto prípadoch ide o technické a on-page SEO a vyžaduje si spoluprácu špecialistu s programátorom vašej webstránky.
Dôležitou súčasťou je aj off-page SEO známejšie ako linkbuilding (budovanie spätných odkazov), ktoré spočíva spätných odkazoch umiestnených v článkoch na iných webstránkach, ktoré smerujú na vašu webstránku. Čím viac stránok odkazuje na vašu stránku, tým pozitívnejšie ju Google hodnotí a tým pádom aj posúva vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.
Linkbuilding spočíva v analýze kľúčových slov, ich výberu a vytvoreniu linkbuilding stretégie – určenie počtu článkov, ich umiestnenie, nákup spätných odkazov a podobne. Takto sa vytvorí bohaté linkové portfólio, vďaka ktorému bude Google vašu webstránku preferovať.
Výhody SEO:
⦁ získanie konzistentnej návštevnosti,
⦁ dlhodobé udržanie sa na prvých pozíciách vo vyhľadávaní,
⦁ z dlhodobého hľadiska lacnejšie.
Nevýhody SEO:
⦁ vyžaduje si viac času než PPC,
⦁ vyžaduje si jedinečný a autoritatívny obsah,
⦁ niektoré kľúčové slová môžu byť konkurencieschopné.
Pri SEO je návštevnosť stránky „zdarma“, kým pri PPC platíte za každé kliknutie. Aj keď na začiatku je potrebné investovať do SEO optimalizácie a zaplatiť špecialistov, výsledky sa vo vyhľadávaní nestratia a spätné odkazy sa nedajú vypnúť. Kým pri PPC z prvých stránok v Google zmiznete akonáhle sa reklama vypne.
Informačný servis