Dobrý pocit na víne
Lidl spolu so svojimi zákazníkmi opäť podporil Strednú odbornú školu vinársko-ovocinársku.
Filtrovať podľa kategórie
Lidl spolu so svojimi zákazníkmi opäť podporil Strednú odbornú školu vinársko-ovocinársku.
Joe Biden vylúčil stretnutie s Vladimirom Putinom, ak by sa ruský prezident na summite zúčastnil.
Digitalizácia stavebníctva sa stala v posledných rokoch častou témou nielen v regióne strednej a východnej Európy. Efektívna príprava, výstavba aj údržba budov sa stáva čoraz...
Darčeky pre vašich najbližších nakúpte už v predstihu, napríklad pri návšteve obchodného domu Tesco. Tam nájdete pohodlné kúsky módnej značky F&F, ktoré vašich najbližších...
Koniec platnosti certifikátov na podpis sa týka len držiteľov občianskych preukazov vydaných do 20. júna 2021.
Podmienky spĺňajú traja kandidáti, ktorých navrhli poslanci, štyria s podporou senátorov a siedmi majú podpisy občanov. Rezort vnútra však ešte bude overovať petície s podpismi.
Čiastočne nerešpektoval právny názor odvolacieho súdu obsiahnutý v uznesení Krajského súdu v Bratislave a tým spôsobil ďalšie prieťahy v konaní.
Poslanci za SaS neuspeli so zmenami, pri hlasovaní ich podporilo 69 zo 139 prítomných kolegov.
Vďaka balíku pomoci zo strany EÚ bude Ukrajina môcť udržiavať v chode nevyhnutné verejné služby, napríklad nemocnice, školy a ubytovanie pre utečencov.
Novelou sa upravia právne vzťahy pri vykonávaní práce profesionálneho náhradného rodiča tak, aby zohľadňovali špecifiká výkonu tejto práce.
10.11.2022 (Webnoviny.sk) – Lidl spolu so svojimi zákazníkmi opäť podporil Strednú odbornú školu vinársko-ovocinársku.
Budúci vinári z modranskej Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej si rozšírili obzory vďaka exkurzii v najstaršej vínnej pivnici v regióne Tokaj. Študenti navštívili Chateau Dereszla v maďarskej obci Bodrogkeresztúr. Prvé písomné zmienky o vinárstve pochádzajú zo začiatku 15. storočia. Neskôr zavítali aj do vinohradu Henye a spoznali tiež novú prevádzku, ktorá ročne vyprodukuje 1 000 000 fliaš vína a exportuje ich do 40 krajín sveta. Toto všetko a mnohé ďalšie bolo možné vďaka spolupráci Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej a reťazca Lidl.
„Tento rok Lidl zabezpečil exkurziu do vinárstva Chateau Dereszla v maďarskom meste Bodrogkeresztúr v tokajskej oblasti pre našich študentov. Podľa môjho názoru, aj toto je jedna z ciest ako sa budúci vinári môžu posúvať ďalej vo svojom vzdelávaní, mať možnosť vidieť najmodernejšie technológie výroby vína, od spracovania hrozna až po fľaškovanie a odvoz vína ku konečnému spotrebiteľovi. Študenti jednohlasne zhodnotili exkurziu ako výnimočnú vo viacerých ohľadoch. Mnohí z nich sa do maďarskej tokajskej oblasti dostali vôbec prvýkrát,“ povedala Ing. Monika Kisová, riaditeľka jedinej školy na Slovensku, ktorá vzdeláva budúcich vinárov.
Študenti tak mohli navnímať atmosféru stovky rokov starých pivníc a bližšie sa zoznámiť s tradičnými spôsobmi ručnej výroby vín. Následne spoznali technologicky vyspelé postupy v novej prevádzke. Celkovo získala Stredná odborná škola vinársko-ovocinárska od Lidlu 5 500 €. Podarilo sa to vďaka predaju štyroch bielych vín z produkcie školy v Lidli na začiatku septembra. Za každú fľašu venoval diskont škole 1 € na skvalitnenie vzdelávacieho procesu. Ide už o tretiu takúto spoluprácu. Za financie z predošlých rokov si škola zakúpila vinárske vybavenie ako hydrolis či barikové sudy.
Druhá časť z prostriedkov z aktuálneho ročníka bude slúžiť na vybudovanie študentskej oddychovej zóny vo vnútrobloku SOŠ v Modre. „Vznikne tak átrium, kde budú môcť vznikať nové nápady na ďalšie inovácie v našej škole,“ vysvetlila M. Kisová. Átrium bude miestom výučby i relaxu, jeho súčasťou bude oddychová zóna so zeleňou.
„Slovenské vína sa čoraz viac presadzujú aj v zahraničí. Sami to vidíme podľa toho, aký záujem o ne majú naši kolegovia z Lidlov v iných krajinách. Veľmi radi ich úspechu dopomôžeme či už sprostredkovaním exportu, alebo podporou vzdelávania budúcich vinárov,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort nákupu.
Lidl dlhodobo realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 158 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých podobných iniciatív. Lidl má vo svojej ponuke obľúbené „domáce“ tematické týždne „Vyrobené na Slovensku“ a „Retro“, oslovuje slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“ a organizuje pre nich tiež vzdelávacie podujatia. V roku 2021 uviedol Lidl na trh novú privátnu značku – Slovenskô, pod ktorou zákazníkom ponúka typicky slovenské výrobky od domácich dodávateľov. Svoju ponuku môžu reťazcu poslať prostredníctvom elektronického formulára: https://bit.ly/3weF9yP.
V predošlom obchodnom roku zvýšil diskont počet slovenských dodávateľov o štvrtinu a obrat s nimi narástol o viac ako 16%. Lidl aktuálne spolupracuje s 279 slovenskými dodávateľmi, ktorým za ich výrobky zaplatil v roku 2021 bezmála 450 miliónov eur v nákupných cenách. To znamená, že presne takúto sumu dostali dodávatelia od Lidlu na svoje účty. Firmy zo Slovenska zároveň zaviezli 36% zo všetkého potravinového tovaru pre Lidl Slovenská republika, čo predstavuje najväčší podiel závozu pre diskontný reťazec. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky, tretí boli nemeckí dodávatelia.
Informačný servis
Viac k témam: PR, Stredná odborná škola vinársko-ovocinárska, Vinári, Víno
Zdroj: Webnoviny.sk – Dobrý pocit na víne © SITA Všetky práva vyhradené.