Home-office je najväčším trendom roku 2022
Práca z domu je fenoménom posledných rokov. Potvrdzuje to fakt, že 52 % ľudí, ktorí majú možnosť pracovať z domu, ju využíva štyri až päťkrát do týždňa.
Filtrovať podľa kategórie
Práca z domu je fenoménom posledných rokov. Potvrdzuje to fakt, že 52 % ľudí, ktorí majú možnosť pracovať z domu, ju využíva štyri až päťkrát do týždňa.
Obe krajiny tiež podporujú Ukrajinu na jej ceste za statusom kandidátskej krajiny EÚ.
Sankcie by sa mali obzvlášť zamerať na ruský energetický a bankový sektor, vývoz, dovoz a dopravu.
Nový rad vegan-friendly zubných pást Sensodyne stavia na ohľaduplnosť k prírode.
Čínsky prezident odsúdil „mentality studenej vojny“ a vyjadril sa, že jeho krajina je proti taktikám využívajúcim extrémny nátlak.
Liberáli však odmietajú zvyšovanie daní, ktoré je pre nich červenou čiarou.
Politikov čaká v nedeľu druhé kolo prezidentských volieb.
Britský premiér uviedol, že ruský prezident by mohol rokovať len vtedy, ak získa na Ukrajine silnú pozíciu.
Pevné miesto medzi najlepšími značkami na slovenskom trhu potvrdila spoločnosť Kaufland aj tento rok. Expertná skupina Brand Council reťazcu udelila titul Slovak Superbrands na...
Tvrdí to analytik UniCredit Bank Ľubomír Koršňák.
21.4.2022 (Webnoviny.sk) – Práca z domu je fenoménom posledných rokov. Potvrdzuje to fakt, že 52 % ľudí, ktorí majú možnosť pracovať z domu, ju využíva štyri až päťkrát do týždňa. Zmena spoločenskej situácie v posledných dvoch rokoch sa postarala o rast dopytu po špeciálne vyhradených miestach doma, určených na prácu – či ide o hybridný pracovný model (kombinácia práce z domu a z kancelárie) alebo o trvalý home-office. Až 49 % ľudí, ktorí pracujú z domu minimálne jeden deň v týždni plánujú také úpravy interiéru, ktoré zohľadnia ich potrebu pracovať z domu – a 64 % už túto zmenu urobilo. Denné svetlo je jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré vplývajú na kvalitu ideálneho domáceho pracovného miesta, hneď po IT a kancelárskom zariadení.
Spoločnosť VELUX sa podieľala na globálnom prieskume[1], aby zistila, aký majú zamestnanci postoj k práci z domu, akým výzvam čelia a aké sú ich požiadavky pri tvorbe dokonalého domáceho pracovného priestoru. Podľa svetovej štúdie sa väčšina respondentov domnieva, že ich súčasné časové rozdelenie práce medzi kanceláriou a domovom je buď dobre vyvážené, alebo by dokonca chceli pracovať z domu častejšie kvôli profesionálnym výhodám home office:
56 % respondentov cíti, že šetrí čas dochádzania do práce,
47 % šetrí peniaze za stravu, oblečenie a dopravu,
47 % uviedlo, že vďaka práci z domu sú ich pracovné dni flexibilnejšie.
Pokiaľ ide o osobnú stránku, tak:
75 % respondentov súhlasilo s tým, že práca z domu im dáva pocit väčšej slobody,
70 % uviedlo, že vďaka nej majú viac voľného času
a 70 % súhlasilo, že zlepšuje celkovú kvalitu ich života.
Práca z domu a hybridné pracovné riešenia s nami z dlhodobého hľadiska s najväčšou pravdepodobnosťou zostanú. My však môžeme už teraz vidieť ich vplyv na každú časť nášho života, vrátane spôsobu, akým navrhujeme, zariaďujeme a vylepšujeme naše domovy. Nachádzame sa v období, kedy trávime v interiéroch najviac času a pracovné podmienky sú preto prioritou. Respondentom preto záleží aj na:
dennom svetle, o ktorom 6 z 10 ( 59 %) respondentov uviedlo, že je pre nich veľmi alebo mimoriadne dôležité,
na čerstvom vzduchu (56 %)
a izbovej teplote (58 %).
A aj napriek tomu, je len 49 % spokojných s množstvom denného svetla vo svojom súčasnom pracovnom priestore.
Vyhradené pracovné miesto napomáha k sústredeniu, motivácii a dobrým pracovným výkonom. Tomu môže dopomôcť aj väčšie množstvo denného svetla, čerstvého vzduchu a jeho oddelenie od ďalších častí vášho domova. Podkrovie by mohlo byť ideálnym riešením – pretože na jednej strane má výnimočnú a príjemnú atmosféru, na druhej strane pomáha oddeliť osobný a pracovný život.
Navyše, vpustenie denného svetla a čerstvého vzduchu do interiéru cez kvalitné strešné okno zhora je jedným z najjednoduchších spôsobov premeny domácej kancelárie a zlepšenia pracovných podmienok. Zdá sa, že na tom niečo bude, keďže 16 % opýtaných už vykonalo také úpravy v podkroví, ktoré zlepšujú prácu z domu.
Okrem vyhradenia osobitného miesta na prácu existuje mnoho vylepšení, ktoré môžu prispieť k vytvoreniu dokonalého home-office prostredia. Plánované úpravy a zásahy budú menej o nábytku a farbách – inštalácia alebo výmena strešných okien rastie a je v poradí tretím najviac plánovaným vylepšením domácej kancelárie, hneď po kúpe nového nábytku alebo zariadenia a maľovaní.
„Ľudia žijú a pracujú vo svojich domovoch. V niektorých prípadoch sa môže stať, že – v závislosti od zariadenia domácej kancelárie – nemajú ideálny prístup k prirodzenému svetlu a čerstvému vzduchu. Priestor, v ktorom pracujeme, musí byť nielen tam, kde sa cítime dobre a produktívne, ale mal by nám tiež pomáhať udržiavať si zdravie. Zlepšenie prístupu k dennému svetlu a čerstvému vzduchu nebolo pre našu duševnú a fyzickú pohodu nikdy dôležitejšie ako dnes,“ hovorí Zdeněk Okáč, Sales & Marketing support manager VELUX Česká republika a Slovensko.
Počet ľudí, ktorí majú záujem o inštaláciu nového strešného okna, vo svete stále stúpa. Je to kvôli tomu, že doma hľadajú ďalšie využiteľné metre štvorcové a dostatok denného svetla si stanovili ako prioritu pri premene miestnosti. Prieskum spoločnosti VELUX, The Work from Home Experience, 2021, ukázal, že 7 % opýtaných už umiestnilo alebo nahradilo strešné okná vo svojom domácom pracovnom priestore. Dostatok denného svetla a čerstvého vzduchu v miestnosti vo strešnými oknami je totiž jedným z najjednoduchších spôsobov, ako premeniť svoju domácu kanceláriu a zlepšiť svoje pracovné podmienky.
Práca z domu bola najväčším trendom v priebehu posledných pár rokov a ako ukazujú dáta, ostane v našich životoch. Trend, ktorého cieľom je prispôsobiť naše domovy pre prácu, nájsť work-life balance a zároveň pracovať produktívne a efektívne, však práve teraz začína. Keďže najbližšie roky pravdepodobne strávime pracujúc z domu, je v našom najlepšom záujme venovať zdravý a motivujúci priestor v našom dome práci.
https://press.velux.sk/home-office-je-najvacsim-trendom-roku-2022/
Skupina VELUX už viac ako 75 rokov vytvára lepšie životné prostredie pre ľudí po celom svete. Cez strechu prináša do interiéru množstvo denného svetla a čerstvého vzduchu. Produktový program VELUX sa skladá zo širokej škály strešných okien a svetlíkov, ako aj z riešení pre ploché strechy. Skupina tiež dodáva mnoho druhov dekorácií, rolety a žalúzie, montážne doplnky a inteligentné výrobky na diaľkové ovládanie. Tieto produkty pomáhajú dosiahnuť zdravé a trvalo udržateľné vnútorné prostredie, a to nielen doma, ale aj v práci.
Pobočky VELUX pomáhajú ľuďom po celom svete. Spoločnosť VELUX má obchodné zastúpenie vo viac ako 40 krajinách a celosvetovo pre ňu pracuje približne 10 000 zamestnancov. Skupinu VELUX vlastní VKR Holding A/S, spoločnosť s ručením obmedzeným.
[1] Spoločnosť VELUX pracovala so svetovou agentúrou Ipsos na prieskume, ktorého sa zúčastnilo 15 504 respondentov z Nemecka, Rakúska, Švajčiarska, Belgicka, Holandska, Spojeného kráľovstva, Írska, Dánska, Švédska, Francúzska, Španielska, Talianska, Českej republiky, Poľska, USA a Austrálie s názvom „Skúsenosť s prácou z domu, 2021”/“The Work from Home Experience, 2021”.
Informačný servis
Viac k témam: Home office, PR, Prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk – Home-office je najväčším trendom roku 2022 © SITA Všetky práva vyhradené.