Kaufland plánuje do roku 2050 dosiahnuť nulové emisie Net-Zero
Kaufland ako jeden z najvýznamnejších predajcov potravín v Európe opäť posilňuje svoje záväzky voči klíme.
Filtrovať podľa kategórie
Kaufland ako jeden z najvýznamnejších predajcov potravín v Európe opäť posilňuje svoje záväzky voči klíme.
Behan svoj návrh opieral o novelizáciu Trestného zákona v časti všeobecných zásad ukladania trestov.
Podľa nadácie mal minister vnútra zdieľať pred prezidentskými voľbami príspevky očierňujúce Ivana Korčoka.
O pomoc boli požiadaní aj leteckí záchranári s vrtuľníkom.
Rozsudok je právoplatný, prokurátor aj odsúdený sa vzdali práva na odvolanie.
Podľa vyšetrovateľa UIS jeden z policajtov zaistenej osobe spôsobil viaceré zranenia hlavy, tváre a ďalších častí tela.
Podujatia organizuje Občianska spoločnosť v 21 mestách.
Ako doplnila, v diskusii o zmene volebného systému by sa malo pozerať aj na komunálne voľby.
Obidvom stranám prekáža vylúčenie spolupáchateľa Jaroslava Klinku na samotné konanie.
Do medzinárodnej súťaže Global Advisor Excellence Contest 2024 sa zapojilo viac ako 100 000 poradcov z 25 krajín sveta.
12.11.2024 (SITA.sk) – Kaufland ako jeden z najvýznamnejších predajcov potravín v Európe opäť posilňuje svoje záväzky voči klíme. Jeho cieľ dosiahnuť nulové emisie si vyžaduje výrazné zníženie CO₂ vo vlastných prevádzkach aj v dodávateľskom reťazci, pričom sa spolieha na úzku spoluprácu s dodávateľmi, partnermi a poľnohospodárskym sektorom pozdĺž celého dodávateľského reťazca.
Približne štvrtina celosvetových emisií skleníkových plynov pochádza z potravinárskeho priemyslu. Spoločnosť Kaufland neberie klimatické zmeny na ľahkú váhu, a už od roku 2019 sleduje napĺňanie vlastných cieľov na znižovanie emisií cez viaceré opatrenia. Jedným z nich je napríklad prechod na 100 percentnú zelenú elektrinu, takisto využívanie fotovoltických systémov a LED osvetlenia na nových aj existujúcich budovách alebo využívanie prírodných chladív či budovanie energeticky efektívnych predajní, ktorých efektivitu potvrdzujú medzinárodné certifikáty BREEAM alebo EDGE. „Naše prevádzkové emisie sme už dnes dokázali ponížiť o viac ako 67 percent. Naším cieľom je do roku 2050 dosiahnuť nulové emisie skleníkových plynov,“ hovorí Michal Dendeš, riaditeľ centrálnych služieb Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Net-Zero je cieľ, ktorý sa zameriava na dosiahnutie rovnováhy medzi emisiami skleníkových plynov, ktoré sa dostávajú do ovzdušia, a ich následným odstraňovaním. Pre Kaufland znamená Net-Zero stav, keď budú všetky nadbytočné emisie eliminované alebo zachytené. Ako súčasť skupiny Schwarz Group sa zaviazal k transparentnosti a overeniu svojich cieľov prostredníctvom iniciatívy Science Based Targets (SBTi).
V roku 2020 sa spoločnosť Schwarz Group pridala k iniciatíve Science Based Targets, aby pomohla dosiahnuť záväzok Parížskej dohody o zmene klímy, a to znížiť všetky emisie CO₂ v súlade s cieľom zabrániť nárastu teploty o viac ako 1,5 °C do roku 2050. Kaufland ako jej súčasť je viazaný komplexnými opatreniami, ktoré efektívne znižujú jeho vlastné emisie, a zároveň podporujú riešenia na úspory CO₂ v celom dodávateľskom reťazci. Reťazec aktuálne pracuje na vlastnom pláne v súlade s prísnymi požiadavkami štandardu SBTi pre Net-Zero, dosiahnuť ho chce najneskôr do roku 2025.
Pre dosiahnutie nulových emisií Kaufland úzko spolupracuje s dodávateľmi, partnermi a poľnohospodárskym sektorom, poskytuje im informácie a podporu pri stanovovaní vlastných cieľov v oblasti znižovania emisií. „Máme pred sebou náročnú, no dosiahnuteľnú výzvu, ktorá so sebou prináša pozitívne zmeny pre klímu, životné prostredie a budúce generácie,“ vysvetľuje Michal Dendeš. „Zaviazanie sa k Net-Zero berieme mimoriadne vážne, aby sme aj s našimi partnermi postupne znížili čo najviac CO₂ v rámci dodávateľských reťazcov. Práve tu vidíme veľký potenciál na úspory, ktorý chceme využiť spoločne a prispieť tak k zmierneniu klimatických zmien.“
Reťazec si stanovil aj ďalšie ambiciózne záväzky. A to znížiť emisie zo svojich vlastných aktivít (rozsah 1 a 2*) o 80 percent do roku 2030. Keďže najväčší podiel znečistenia pochádza z pestovania, výroby, prepravy, používania či likvidácie predávaných produktov, tak ďalším dôležitým krokom je zníženie emisií v celom dodávateľskom reťazci (rozsah 3**), a to do roku 2034. Konkrétne ide o zníženie emisií FLAG generovaných pri pestovaní plodín o 42 percent a emisie súvisiace so spracovaním, prepravou, používaním a recyklovaním o 35 percent. Jeho cieľom je, aby si dodávatelia, ktorí sú zodpovední za 80 percent emisií v rozsahu 3, stanovili vlastné SBTi ciele do roku 2026. Týmto spôsobom Kaufland dokazuje svoju zodpovednosť voči ochrane klímy a smeruje k trvalo udržateľnej budúcnosti.
*Rozsah 1 označuje priame prevádzkové emisie, ktoré vznikajú v rámci spoločnosti, Rozsah 2 tvoria nepriame prevádzkové emisie spôsobené nákupom energie a elektriny mimo spoločnosti.
**Rozsah 3 sú emisie spôsobené obchodnými aktivitami v celom dodávateľskom reťazci.
Informačný servis
Viac k témam: Emisie, Nakupovanie, PR
Zdroj: SITA.sk – Kaufland plánuje do roku 2050 dosiahnuť nulové emisie Net-Zero © SITA Všetky práva vyhradené.