Lidl je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov
Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou.
Filtrovať podľa kategórie
Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou.
Podľa expertov môže nosenie rúšok zachrániť v USA počas nasledujúcich troch mesiacov až 40-tisíc ľudí.
"Nahé" burgery potešia nielen fitness komunitu na Slovensku.
Chemická spoločnosť LANXESS vidí veľký potenciál v elektromobilite.
Zamestnanci by mali podľa člena predsedníctva OZ KOVO dostávať za odvedenú prácu spravodlivú mzdu.
Obvineniu z dvojnásobnej vraždy čelí jeden občan Maďarska a jeden občan Slovenska.
Majú mať potvrdenie o ich registrácii na regionálnom úrade verejného zdravotníctva a o negatívnom teste na ochorenie COVID-19, informoval hlavný hygienik SR Ján Mikas.
Peter Pellegrini považuje za predčasné hodnotiť, či by v budúcnosti Hlas-SD spolupracovala s jeho bývalou materskou stranou Smer-sociálna demokracia (Smer-SD).
"Pevne dúfam, že sú to posledné hodiny diktátorského režimu a občania zvíťazia," napísal Babiš na sociálnej sieti Twitter.
V druhom štvrťroku dosahovala zamestnanosť celkovo 2,39 milióna osôb.
14.8.2020 (Webnoviny.sk) – Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou.
Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali pestovatelia z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky v roku 2019 príspevok vo výške 129 000 €. V predošlom období to bolo približne 51 000 € a ide teda o viac ako 150%-ný nárast. Celkový „slovenský“ fairtradový príspevok dosiahol v minulom roku 324 000 €. Výrobky predané v Lidli mali teda na celkovej sume bezmála 40%-ný podiel. Išlo o najväčší fairtradový príspevok spomedzi všetkých firiem zo Slovenska. V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít.
Na výrobu fairtradových produktov predaných v roku 2019 pod privátnymi značkami v Lidl Slovenská republika bolo použitých 623 ton kakaových bôbov (viac ako 60% zo všetkých fairtradových bôbov predaných v danom období na Slovensku), 33 ton bavlny, 5 ton zelenej kávy, 2 tony trstinového cukru a 68 kg vanilky.
„Rastúce predaje znamenajú väčšiu podporu pre pestovateľov týchto surovín v krajinách Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky. Len za fairtradový tovar predaný v SR dostali vlani – okrem ceny, ktorá skutočne pokrýva náklady ich práce – tiež fairtradový príplatok v objeme viac ako 320 tisíc eur. To sú peniaze, ktoré môžu použiť na projekty, ako sú budovanie studní, škôl a zdravotníckych zariadení, doprava, investície do efektívnejšieho pestovania a rad ďalších,“ uviedla Hana Malíková, riaditeľka neziskovej organizácie Fairtrade Česko a Slovensko.
„Nie je ľahké byť zodpovedným človekom a preto sa to v Lidli snažíme našim zákazníkom uľahčiť pri každom nákupe. Rozširujeme počet trvalo udržateľných výrobkov, upravujeme ich receptúry tak, aby boli zdravšie, obmedzujeme plasty a realizujeme mnoho spoločensky zodpovedných projektov. Spolu s našimi zákazníkmi kráčame na ceste k lepšiemu zajtrajšku a chceme zo sveta spraviť lepšie miesto pre život,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing. Výrobky s Fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifkovaná je aj káva z automatov Lidl2Go.
Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu.
Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Do konca roku 2022 chce mať výhradne RSPO certifikovaný segregovaný palmový olej v potravinách. Kakao má byť 100% certifikované do konca roku 2020, pričom okrem Fairtrade prichádzajú do úvahy certifkáty Rainforest Alliance, UTZ či BIO. Rovnakými certifikátmi má disponovať aj káva v Lidli, do roku 2022 má ísť o 50%. Do konca roku 2022 budú certifikované všetky čierne, zelené a rooibos čaje, ktoré Lidl predáva pod vlastnými značkami. Záväzné stanoviská zverejnil Lidl aj pre ryby a kôrovce z voľného lovu, obaly a etikety svojich produktov, vajcia, kvety a rastliny. Diskont má taktiež stanovenú stratégiu obmedzovania a nahrádzania plastov a tiež znižovania podielu pridaného cukru a soli v produktoch predávaných pod vlastnými značkami. „Privátky“ majú viac ako 80%-ný podiel na celkovom sortimente Lidla.
Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné tu:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/sortiment#mantra-spolocenskej-zodpovednosti
Lidl doteraz publikoval dve správy o trvalej udržateľnosti podľa metodiky GRI:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/stiahni-si-kompletnu-spravu
Informačný servis
Viac k témam: Fairtrade, Lidl, PR
Zdroj: Webnoviny.sk – Lidl je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov © SITA Všetky práva vyhradené.