Známe osobnosti alebo influencerov sledujú u nás cez sociálne siete dve tretiny používajúcich internet
Facebook na to používa 49 percent z nich.
Filtrovať podľa kategórie
Facebook na to používa 49 percent z nich.
Severné Macedónsko je kandidátom na členstvo v EÚ už 17 rokov a súhlas na začatie prístupových rokovaní dostalo v roku 2020.
Tragédia sa stala dnes popoludní pri zostupe do Mengusovskej doliny.
Ukrajinský prezident zároveň sľúbil, že v krajine obnovia všetky vzdelávacie inštitúcie, ktoré zničili ruskí okupanti.
Zdôraznil, že USA sa budú snažiť zabezpečiť stabilitu v tomto nestabilnom kúte sveta.
Špecializovaný trestný súd v apríli tohto roku namiesto pôvodne uloženého doživotného trestu vymeral Branislavovi Adamčovi 25 rokov väzenia.
Úrady našli potenciálne zápalné zariadenie a uviedli, že jednu osobu umiestnili do väzby.
Strana Smer-SD podáva trestné oznámenie v súvislosti s nákupom transportérov 8x8 Patria.
Jake Sullivan uviedol, že administratíva má informácie, že iránska vláda plánuje poskytnúť Rusku niekoľko stoviek bezpilotných lietadiel.
Vodičovi namerali v krvi alkohol.
17.7.2022 (Webnoviny.sk) – Známe osobnosti alebo influencerov sledujú cez sociálne siete dve tretiny Slovákov a Sloveniek používajúcich internet. Najčastejšie na to využívajú Facebook.
Robí tak 49 percent z nich, hoci medziročne ich počet poklesol o 6 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia.
Prieskum realizovala na vzorke 500 respondentov starších ako 15 rokov, z internetovej populácie Slovenského národného panela, a to formou online zberu.
Druhou najpoužívanejšou sociálnou sieťou je Instagram, ktorý využíva 38 percent a tretí je YouTube s 34 percentami používajúcich, ktorí niekoho sledujú.
Minulý rok bol YouTube používanejší než Instagram. Mierne vzrástol počet používateľov, ktorí na sledovanie influencerov používajú TikTok. V tomto prípade sú to ale najmä mladší užívatelia, vo veku do 24 rokov.
Podobná situácia je medzi užívateľmi YouTubu, Instagramu a Twitteru, kde známe osobnosti najčastejšie sledujú práve mladí ľudia vo veku od 15 do 24 rokov. Osem percent používateľov požíva na sledovanie influencerov Pinterest a päť percent Twitter.
Ich podiel sa medziročne nezmenil. Žiadne známe osobnosti na sociálnych sieťach nesleduje 30 percent používateľov sociálnych sietí a platí, že čím je vyššia veková skupina, tým je vyšší podiel nesledujúcich v nej.
Medzi dôvodmi, ktoré vedú ľudí k sledovaniu nejakej známej osobnosti, prevažuje to, že sa daná osobnosť vyjadruje k zaujímavým témam. Je to dôvod pre 45 percent slovenských používateľov sociálnych sietí.
Ďalších 40 percent sleduje influencerov zo zvedavosti a 38 percent k tomu vedú inšpiratívne príspevky. Inšpiratívne príspevky častejšie uvádzali ženy – 45 percent – než muži, z ktorých to uviedlo 29 percent.
Ďalšími dôvodmi k sledovaniu, ktoré respondenti uvádzali, boli fotografie, ktoré osobnosti zdieľajú – 35 percent respondentov – a pre 22 percent to boli zľavy a ponuky na produkty, ktoré osobnosť propagovala. Posledný dôvod opäť častejšie uvádzali ženy než muži.
To, čo sledovateľom na príspevkoch najväčšmi prekáža, je neúprimnosť a silenosť príspevkov. Uviedlo to 46 percent respondentov. Prehnane retušované a upravované fotky odrádzajú 35 percent respondentov.
Rovnakému počtu prekáža, ak fotografia nezobrazuje reálny život. Tiež 35 percent zúčastnených v prieskume nemá rado priveľa za sebou nasledujúcich sponzorovaných príspevkov.
Respondentom prekáža aj neoznačovanie reklám – 30 percentám – a príliš dlhé príspevky. Nasleduje príliš vysoká frekvencia príspevkov za sebou a to, že sa propagovaný výrobok podľa sledovateľa nehodí k životnému štýlu osobnosti.
Viac k témam: influenceri, Internet, Pinterest, Prieskum, Sociálne siete
Zdroj: Webnoviny.sk – Známe osobnosti alebo influencerov sledujú u nás cez sociálne siete dve tretiny používajúcich internet © SITA Všetky práva vyhradené.