Ako počas krízy optimalizovať náklady v podniku
V súvislosti so zhoršovaním finančnej a hospodárskej situácie v podnikoch, ktorá už čoskoro prejde do kategórie hospodárskej krízy, mnoho spoločností začína panicky znižovať svoje...
Filtrovať podľa kategórie
V súvislosti so zhoršovaním finančnej a hospodárskej situácie v podnikoch, ktorá už čoskoro prejde do kategórie hospodárskej krízy, mnoho spoločností začína panicky znižovať svoje...
Odsúdený mužom zákona povedal, že začal pľuť na oheň, no keď to nepomohlo, odišiel preč. Polícia si nemyslí, že to bol zločin z nenávisti.
Šaríf, ktorý má už dlhšie zdravotné problémy, utrpel slabý infarkt a je v stabilizovanom stave.
Polícia potvrdila, že muž pochádza zo Severného Írska, rovnako ako zadržaný 25-ročný vodič kamiónu.
Výpadok prúdu hlási aj Medzinárodné letisko Louisa Armstronga.
Dohľadnosť v hmle odhadujú meteorológovia na 50 až 200 metrov.
Predseda DS Michal Kravčík na sneme zdôraznil, že Demokratická strana vždy stála na správnej strane dejín.
Program strany je podľa slov Druckera vytvorený pre ľudí, chcú pomáhať mladým rodinám i seniorom.
Vládu tvorí celkovo jedenásť mužov a osem žien.
Podľa Bugára existujú v súvislosti so zverejnenou komunikáciu Glváča s podnikateľom Marianom K. dve roviny.
V súvislosti so zhoršovaním finančnej a hospodárskej situácie v podnikoch, ktorá už čoskoro prejde do kategórie hospodárskej krízy, mnoho spoločností začína panicky znižovať svoje náklady. Prečo? Vedenie spoločnosti vidí v znižovaní nákladov jeden z hlavných receptov na prežitie počas krízy. Je to ale správne riešenie?
Rozhodnutia sa v takýchto situáciách, samozrejme, musia prijímať veľmi rýchlo alebo takmer okamžite. A rozhodnutia týkajúce sa nákladov a výdavkov sú jedným z najjednoduchších rozhodnutí, ktoré musí manažment urobiť, pretože sa týkajú toho, čo spoločnosť skutočne vlastní.
„Dokonalé vlastníctvo vecí je podmienené len dávaním. Všetko, čo nie ste schopní dať, bude vlastniť vás.“
(André Gide)
Je preto zrejmé, že najjednoduchším spôsobom je „uťahovanie opaskov“ tak, by firma za online faktúry zaplatila čo najmenej. Bezprostredné znižovanie nákladov však môže viesť k negatívnym strategickým dôsledkom a taktickým stratám.
Pri unáhlených rozhodnutiach o znižovaní nákladov sa často prehliadajú aj kategórie „dobrých“ alebo vysoko produktívnych nákladov. Preto je tu použitie ľudovej múdrosti …
„Dvakrát meraj a raz rež.“
…opodstatnené. A čo to znamená v prípade znižovania nákladov, sa dozviete v našom článku.
Bohužiaľ, v mnohých spoločnostiach práca s nákladmi začína prepúšťaním, znižovaním platov, úsporou kancelárskych potrieb alebo kancelárskych priestorov, keď sú všetci zamestnanci potom presunutí do dvoch miestností. Oveľa lepšie je však začať s pokojnou analýzou štruktúry nákladov.
Zaznamenajte výšku nákladov na rôzne položky, jednotky, odvetvia podnikania a určte ich podiel na celkovom objeme. Potom bude možné zistiť, ktorým smerom sa dá dosiahnuť maximálny účinok.
Ak sú účtovníctvo podniku a fakturácia nastavené správne, mnohé z potrebných výsledkov analýz uvidíte okamžite. Zistíte, ktorá jednotka v podniku míňa najviac a naopak. Automaticky ju však nerušte a pokračujte v analýze ďalej a porovnávajte, čo v skutočnosti firma aktuálne nepotrebuje a môže si dovoliť znížiť alebo úplne zrušiť.
A môžete na to použiť Paretovo pravidlo, ktoré sa dá v tomto prípade definovať ako fakt, že 80 % príjmov spoločnosti zaisťuje 20 % zákazníkov. Vy si ale musíte z tohto malého množstva klientov v čase krízy vytriediť ešte tých, ktorí vám spôsobovali náklady, ale nenakupujú.
A uprednostniť naopak tých, ktorých účinok na vaše podnikanie môže byť ohromujúci. Základom je nájsť zákazníkov, ktorých „efektivita práce“ nie je pre váš podnik nulová.
Táto oblasť činnosti počas krízy často spadá pod vysoké zaťaženie. Dôvod je jednoduchý. Buď nevidíte účinok relevantných udalostí, alebo je tento efekt skutočne nulový. Nemusíte však všetko rušiť.
Skontrolujte svoj marketingový plán. Z ekonomického hľadiska je správny výber marketingových akcií, techník a projektov dobrým zdrojom na dosiahnutie významnej návratnosti investícií. Je to váš príspevok k budúcim transakciám, rastu výnosov a zisku.
Mnohé zo spomenutých ako aj ďalších iných tradičných a známych metód znižovania nákladov fungujú, najmä v krátkodobom horizonte. Ak však podnikáte dlhodobo, pamätajte, že musíte optimalizovať a znížiť náklady v kontexte strednodobej a dlhodobej vízie.
Len potom vám môžu vaše operácie a vyššie spomenuté opatrenia v ťažkých podmienkach – pomôcť udržať podnik nad vodou, umožnia vám zvýšiť príjmy a zisky, a prípadne tiež otvoria nové príležitosti v nových podmienkach a na nových trhoch.
(Economics/PR)