Marketingová stratégia je zvyčajne dlhodobý plán na realizáciu obchodných a podnikových cieľov spoločnosti. V rámci týchto úloh sa obchodníci zaoberajú propagáciou značky na trhu, predajom tovaru a služieb a cenovými procesmi. Okrem toho sem patrí aj práca s klientmi a zamestnancami.
Ide o oficiálny dokument, ktorý by mal byť zakotvený v politike spoločnosti. V súlade s tým dokument odráža skutočné postavenie značky na trhu vrátane posúdenia vyhliadok na vývoj, dostupnosti alebo nedostatku zdrojov potrebných na rast.
Práve rast predaja je predsa v popredí každej dobrej marketingovej stratégie. Ten sa zvyčajne dosahuje zvýšením toku zákazníkov alebo počtu objednávok.
Ako ale vytvoriť úspešnú marketingovú stratégiu, ak vás brzdia finančné zdroje?
Obsahový marketing
Na rozdiel od priamej reklamy na vaše výrobky a služby je cieľom marketingu obsahu osloviť vaše cieľové publikum prostredníctvom informačného alebo zábavného obsahu. Myšlienka je taká, že keď tento cieľ osloví vaše cieľové publikum, dozvie sa o vás všetko dôležité. Obsah, ktorý sa dá na tento účel využiť, môže byť v ktoromkoľvek z nasledujúcich formátov:
- článok;
- video;
- audio;
- ilustrácie;
- infografiky;
- e-knihy.
Keďže obsahový marketing priamo nevyžaduje predaj, funguje najlepšie predovšetkým ako stratégia akvizície značky a nie ako stratégia predaja. Doplnením marketingovej stratégie o obsah priamymi prístupmi, ako je e-mailový marketing alebo reklama, môžete ale zaistiť, aby vaše úsilie o budovanie značky pomohlo aj vášmu predaju.
Vyskúšajte marketing na sociálnych sieťach
Používanie webov ako Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat a Pinterest na propagáciu vášho podnikania znamená, že využívate marketing v sociálnych médiách. Ide ale hlavne o to, aby ste na zvýšenie predaja použili správne sociálne siete a ich funkcie.
Účinná a finančne nenáročná môže byť aj PPC reklama, klasická tlačená alebo e-mailová. Stačí si nájsť odborníka, ktorý vám s jej nastavením pomôže a efekt sa dostaví bez veľkých finančných aj časových strát.
E/PR, Zdroj obrázka: Sergey Nivens/Shutterstock.com