Aj krátkodobé odstávky firiem škodia Slovensku, analytik označil štrajk autodopravcov za nezodpovedný
Blokovanie hraničných priechodov je zo strany autodopravcov nezodpovedným nátlakom.
Filtrovať podľa kategórie
Blokovanie hraničných priechodov je zo strany autodopravcov nezodpovedným nátlakom.
To, že zisk a tržby Applu za október až december prekonali prognózy analytikov.
Slovensko čakajú parlamentné voľby. Svojich zástupcov do poslaneckých lavíc si zvolíme 29. februára. Na voľbách sa však dá aj slušne zarobiť.
Návrh, ktorého cieľom je vyriešiť jeden z najdlhších konfliktov na svete, vypracoval tím pod vedením Trumpovho zaťa a poradcu Jareda Kushnera.
V stredu nadránom polícia zasahovala napríklad aj v dome Vladimíra Sklenku, bývalého podpredsedu Okresného súdu Bratislava I.
Stredajšie zasadnutie je však do veľkej miery len symbolické.
Telefonát Andreja Danka a Aleny Zsuzsovej nesúvisí s výkonom jeho verejnej funkcie, tvrdí Robert Fico.
Blokácie hraničných priechodov totiž už spôsobili a aj spôsobujú automobilke komplikácie, ktoré predstavujú dodatočné neplánované náklady.
Záťah v Seredi nadväzuje na protidrogovú akciu z vlaňajšieho leta, kedy policajti rozbili vrcholnú úroveň drogovej skupiny.
Podmienkou však je uzatvorenie školy alebo predškolského zariadenia na základe rozhodnutia príslušných orgánov.
29.1.2020 (Webnoviny.sk) – Pre Slovensko sú škodlivé už aj krátkodobé odstávky firiem. V reakcii na problémy niektorých slovenských podnikov v súvislosti so štrajkom autodopravcov to pre agentúru SITA uviedol riaditeľ INEKO Peter Goliáš. „Okrem bezprostredných strát treba brať do úvahy aj poškodenú dôveru investorov v stabilitu podnikateľovho prostredia,“ upozornil Goliáš. Dlhodobejšie odstávky trvajúce niekoľko dní by podľa neho škody znásobili.
„Blokovanie hraničných priechodov je zo strany autodopravcov nezodpovedným nátlakom. Presadzovanie vlastných záujmov na úkor iných občanov štátu už hraničí s anarchiou,“ myslí si Goliáš. Podľa neho by sa autodopravcovia mali viac sústrediť na argumentáciu, prečo považujú vlastné požiadavky za oprávnené.
„Ak presvedčia rozhodujúcu časť spoločnosti, môžu byť ich požiadavky demokraticky akceptované. Ak nie, budú musieť ustúpiť. Svoje protesty by mali obmedziť tak, aby čo najmenej škodili iným,“ uzavrel Goliáš.
Nespokojní autodopravcovia po dvoch týždňoch obnovili v utorok štrajk za splnenie svojich požiadaviek. Trvajú na znížení sadzieb dane z motorových vozidiel o 50 % a na výraznom zvýšení zliav pri platení mýta pre nákladné vozidlá na 18 až 26 percent v závislosti od počtu najazdených kilometrov.
Únia autodopravcov Slovenska, ktorá v utorok obnovila protestnú akciu blokovaním viacerých hraničných priechodov a ciest, najnovšie informovala o jej rozšírení v krajských mestách a v blízkosti veľkých spoločností súvisiacich s autodopravou.
Štrajk už spôsobuje problémy mnohým slovenským fabrikám. Trnavská automobilka Groupe PSA Slovakia vyrábala počas nočnej zmeny v obmedzenom režime.
Dôvodom bol nedostatok súčiastok, približne 50 kamiónov s nimi zostalo v dôsledku štrajku dopravcov stáť na hraničných priechodoch z Poľska na Slovensko.
Viac k témam: INEKO Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy, štrajk autodopravcov
Zdroj: Webnoviny.sk – Aj krátkodobé odstávky firiem škodia Slovensku, analytik označil štrajk autodopravcov za nezodpovedný © SITA Všetky práva vyhradené.