GLAMI trendy
Umelá inteligencia valcuje štatistiky v módnej e-commerce. Priekopníckou technológiou zalistovalo GLAMI 20 miliónov nových produktov.
Filtrovať podľa kategórie
Umelá inteligencia valcuje štatistiky v módnej e-commerce. Priekopníckou technológiou zalistovalo GLAMI 20 miliónov nových produktov.
Pandemická komisia sa bude návrhom zaoberať po Veľkej noci.
Neobvyklé obchodné operácie bežnému človeku veľa nepovedia. Poznajú ich skôr tí, ktorí ich z "určitých" dôvodov realizujú, alebo na druhej strane tí, ktorí ich odhaľujú.
Zariadenie dokáže merať teplotu čela a kontrolovať, či má človek nasadené rúško alebo respirátor.
Šesťdesiatosemročný ruský prezident je pri moci už viac ako dve desaťročia.
Podnetom pre výzvu námorných dôstojníkov vo výslužbe boli plány na výstavbu vodnej cesty obchádzajúcej Bospor.
Štefan D. podľa neprávoplatného rozsudku spôsobil štátu a Európskej únii škodu viac ako 2,8 milióna eur.
Index aktivity v odvetví prekonal doterajší rekord z októbra 2018.
Odborníci vyberú tri najkrajšie predzáhradky a jednu cenu udelí verejnosť.
Všetky školy v Kyjeve budú zatvorené, verejnú dopravu budú môcť využívať iba ľudia so špeciálnymi dokladmi.
6.4.2021 (Webnoviny.sk) – Umelá inteligencia valcuje štatistiky v módnej e-commerce. Priekopníckou technológiou zalistovalo GLAMI 20 miliónov nových produktov.
Podľa výskumu módneho vyhľadávača GLAMI.sk bola technológia Artificial Intelligence (AI) identifikovaná ako jedna z kľúčových hnacích síl inovácií v módnej e-commerce pre rok 2021. Jej zavedením môžu e-shopy nielen zefektívniť samotný nákupný proces, spríjemniť ho zákazníkom a vyhnúť sa reklamáciám či vráteniu tovaru, ale taktiež šetriť náklady na prevádzku e-shopu. Technológia tak ponúka množstvo benefitov, vďaka ktorým majitelia zvýšia možnosť ako uspieť v silnej konkurencii rastúceho množstva e-shopov.
Podľa výskumu módneho vyhľadávača GLAMI bola technológia Artificial Intelligence ( AI) identifikovaná ako jedna z kľúčových hnacích síl inovácií v módnej e-commerce pre rok 2021. „Zatiaľ čo v minulosti boli tieto algoritmy strojového učenia používané len veľkými hráčmi, v minulom roku sme zaznamenali ich zavedenie/využívanie/nasadenie aj v rámci menších e-shopov. Túto technológiu využívajú k lepšiemu uchopeniu dynamiky módneho trhu, čo im v prostredí silnej konkurencie ponúka lepšiu šancu uspieť,“ vysvetľuje Antonín Hoskovec, riaditeľ AI GLAMI.
Podľa predpovedí konzultačnej spoločnosti Gartner dosiahne väčšina organizácií, ktoré používajú na svojich e-commerce platformách AI, do roku 2023 zvýšenie spokojnosti zákazníkov aspoň o 25 %. To bude sprevádzať aj nárast výnosov a zníženie nákladov. Podľa nedávneho prieskumu rovnakej spoločnosti sa takmer polovica investícií do umelej inteligencie pandémia nedotkla a 30 % organizácií svoje investície plánuje naopak zvýšiť.
Spoločnosti v módnej e-commerce, ktoré do AI nebudú investovať a prispôsobovať sa ostatným hráčom na trhu, budú pravdepodobne v dlhodobom meradle strácať oproti svojej konkurencii.
GLAMI združuje na jednom mieste produkty z viac ako 3 500 e-shopov zo všetkých krajín a kategorizuje ich pomocou tzv. tagov. V priemere je to 30 miliónov tagov za mesiac a každý deň pribúdajú tisícky nových. Najväčšími dvoma výzvami (infografika) tak bolo príliš veľké množstvo produktov na to, aby ich do kategórií a filtrov mohol usporiadať človek a príliš veľa produktov, z ktorých si môže zákazník vyberať.
Výsledkom niekoľkomesačného vývoja bolo vylepšenie automatického riešenia pre kategorizáciu produktov založenej na fotke a popise. Tým sa zvýšila kvalita katalógu a nahradila práca 100 ľudí pracujúcich na plný úväzok. V prípade druhého problému sa ako riešenie ukázalo poskytnúť zákazníkovi možnosť výberu z personalizovaného zoznamu produktov na základe jeho histórie vyhľadávania. Po implementácii bolo výsledkom zlepšenie väčšiny dôležitých metrík. Metriky ako konverzný pomer a GMV (Gross Merchandise Value) zaznamenali viac ako 10 % nárast.
V roku 2020 bolo zalistovaných 20 miliónov nových položiek a prekategorizovaných približne 68 miliónov produktov. Po zavedení AI technológie do katalógu sa tento rok prekategorizujú stovky miliónov položiek. Pre porovnanie – v roku 2019 GLAMI kategorizovalo približne 17 miliónov nových položiek a prekategorizovalo 31 miliónov položiek.
Okrem tagov kategórií (oblečenie, topánky…) dochádza tiež k predikcii tagov, ktoré označujú vybrané vlastnosti ako je strih, materiál, farba a ďalšie. Celkovo v roku 2020 bolo vykonaných asi 697 miliónov predikcií neurónovou sieťou (výpočtový model umelej inteligencie). Produkty rástli o 80% a celkové predikcie tagov kategórií sa v roku 2019 zo 48 miliónov takmer zdvojnásobili na 88 miliónov v roku 2020.
GLAMI na základe prieskumu medzi módnymi retailermi identifikovalo nasledujúce oblasti s najväčším potenciálom pre využitie technológie AI::
Vyhľadávanie podľa obrázkov je momentálne zákazníkovi k dispozícii v pomerne širokej škále e-shopov s módou a ponúka úžasné výsledky. Užívateľ môže pre vyhľadávanie produktov, ktoré sa mu páčia, použiť snímku obrazovky alebo fotografiu a technológia mu nájde podobné kúsky. Táto funkcia je užitočná nielen pre zákazníka, ale aj pre samotný e-shop, ktorému sa tak zlepší väčšina dôležitých metrík ako konverzný pomer alebo miera okamžitého odchodu. GLAMI v prípade vyhľadávaných produktov touto technológiou zdvojnásobilo mieru konverzie. Cieľom hyper personalizácie je potom uľahčenie vyhľadávania podľa toho, čo sa zákazníkovi naozaj páči, a to na základe jeho predchádzajúcej aktivity. Z pohľadu e-shopu táto funkcia napomáha k vyššej miere konverzií a priemernej hodnote objednávky.
Zlá veľkosť a zle sediaci kúsok to sú stále hlavné dôvody, prečo zákazníci tovar vymieňajú alebo vrátia. Umelá inteligencia môže pomôcť aj v tomto smere. Počnúc výberom navrhovanej veľkosti na základe predchádzajúcich nákupov cez algoritmus, ktorý vyberie ideálnu veľkosť na základe zadaných parametrov, až po virtuálnu kabínku, v ktorej si zákazník tovar vyskúša online.
Podľa firmy IBM chatboti môžu firmám pomôcť ušetriť až 30 % nákladov na zákaznícku podporu. Hoci sú Chatboti a hlasoví asistenti stále intuitívnejšie, v ich implementácii je nutná istá miera rovnováhy. Chatbotov môže e-shop využiť na riešenie jednoduchých otázok, zhromažďovanie počiatočných dát a prepojenie so zákazníkom 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Na vyriešenie zložitejšieho problému je stále potrebný ľudský faktor zákazníckej podpory.
AI systémy sa používajú na výrobu nových dizajnov, zachytenie chýb v materiáloch a zaisťujú perfektnú zhodu farieb konečného produktu oproti pôvodnému návrhu.
AI je využívané na predpovedanie predajov, trendov a očakávaných zmien v požiadavkách na produkty prostredníctvom monitorovania sociálnych médií a ďalších zdrojov dát.
GLAMI založila v roku 2013 v Českej republike dvojica Tomáš Hodboď a Michal Jirák ako vyhľadávač módy. Už v roku 2016 expandovali na Slovensko. Každý deň GLAMI spojuje tisícku nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitej na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy.
Dnes zákazník v katalógu GLAMI.sk nájde takmer 3 milióny produktov od viac než 25 tisíc značiek. GLAMI patrí do skupiny Inspigroup a pôsobí už v 19 krajinách sveta.
Antonín Hoskovec vyštudoval Matematické inžinierstvo na FJFI ČVUT v Prahe a nedávno obhájil doktorát v oblasti kvantovej informácie. Na fakulte sa stále podieľa na výskume a vyučuje. Machine learningu sa venuje už mnoho rokov. Navštívil väčšinu oblastí ML, od základných a dobre známych modelov až po veľké „state-of-the-art“ modely v rozpoznávanie obrazu, odporúčaniach, časových radoch a NLP. Jeho pracovná kariéra začala v Seznam.cz, odkiaľ sa cez Rossum a Qminers dostal do glam. Tu sa spojili jeho dve vášne – Machine Learning a e-commerce, a tak sa stal Head of AI a nepostrádateľnou súčasťou tímu.
Informačný servis
Viac k témam: e-commerce, móda, PR, trendy
Zdroj: Webnoviny.sk – GLAMI trendy © SITA Všetky práva vyhradené.