O anticenu Sexistický kix bojujú desiatky spoločností, neetickosťou zaváňa aj reklama národnej banky
Medzi hlavnými nominantmi už tradične nechýba spoločnosť Breva.
Filtrovať podľa kategórie
Medzi hlavnými nominantmi už tradične nechýba spoločnosť Breva.
Vstup do krajiny dodatočne ešte upravuje miestny zákon o vstupe a pobyte cudzincov.
Predseda hornej komory českého parlamentu Miloš Vystrčil sa riaditeľa Ústrednej vojenskej nemocnice pýtal, či je prezident naďalej schopný vykonávať svoju funkciu.
Vírus potvrdili aj županovej manželke.
Márki-Zay získal o približne 13 percent hlasov viac ako podpredsedníčka Európskeho parlamentu Klára Dobrev z liberálnej Demokratickej koalície, ktorá vyhrala v 1. kole.
Divadlo Hybernia a Slovenský inštitút v Prahe pripravili od 11. do 15. októbra 2021 týždeň slovenského divadla, v rámci ktorého sa prvýkrát predstavilo v Prahe bratislavskej...
Zhabanie automobilu nebolo súčasťou pôvodnej dohody o vine a treste.
Dlhoročný motoristický novinár Ing. Peter Mihálik má pre vodičov cenné informácie o tom, ako postupovať, keď vám do cesty vbehne zviera a čo robiť, ak dôjde k zrážke.
Agentúra MW Promotion pokračuje vo svojom projekte zameranom na marketingovú inklúziu seniorov. Na základe dlhodobých výskumov agentúra rozdelila Generáciu Gold (50 až 65 rokov)...
Finančná správa vykonala kontroly zamerané na dodržiavanie zákona o ERP u takmer 500 podnikateľov.
18.10.2021 (Webnoviny.sk) – Spolu 116 reklám, ktoré vyhodnotili ako neetické a znevažujúce na základe rodu, bude súťažiť o anticenu Sexistický kix.
Ako v tlačovej správe informovala organizátorka súťaže Michaela Jankovičová, za tie najsexistickejšie je možné hlasovať do 23. novembra. Výsledky hlasovania verejnosti, ako aj výber odbornej poroty zverejnia online počas 16 dní aktivizmu proti násiliu na ženách.
„Podobne ako v minulých ročníkoch sa medzi nomináciami objavil vysoký počet reklám malých firiem, ktoré v komunikácii hojne využívajú prvok sexualizácie. Často ľudia nominovali aj rodovo stereotypné reklamy a v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi sa viac objavil jazykový sexizmus,“ uviedla spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Jitka Dvořáková.
Tradične je podľa nej medzi nominovanými spoločnosť Breva, no zaradená je napríklad aj reklama Národnej banky Slovenska. „Reklamy veľkých firiem, ako sú napríklad Eset, Procter and Gamble, Berto, si verejnosť taktiež všimla a nominovala na anticenu,“ povedala Dvořáková.
Organizátori anticeny ďalej konštatujú, že po prvku sexualizácie siahajú najmä malé spoločnosti, ktoré v komunikácii vsádzajú na bezmyšlienkovité zobrazovanie prevažne ženských tiel alebo ich častí bez súvislosti s predávaným produktom či službou.
„V presvedčení, že funguje princíp ´sex predáva´ sa mylne domnievajú, že týmto spôsobom zvýšia záujem o produkty či služby svojej firmy. Výskumy však ukazujú, že sexistická reklama nie je účinná a namiesto vyšších ziskov dostanú zadávatelia iba nomináciu na Sexistický kix,“ dodali. Podrobnosti o hlasovaní je možné nájsť na stránke.
Viac k témam: anticena, anticena Sexistický kix, reklamy, sexizmus
Zdroj: Webnoviny.sk – O anticenu Sexistický kix bojujú desiatky spoločností, neetickosťou zaváňa aj reklama národnej banky © SITA Všetky práva vyhradené.