Predvolebné prieskumy sa podľa Danka kupujú. Slosiarik to odmieta, ale Baránek tvrdí niečo iné
Ján Baránek z agentúry Polis súhlasí s Dankovým návrhom na predĺženie moratória pri zverejňovaní predvolebných prieskumov.
Filtrovať podľa kategórie
Ján Baránek z agentúry Polis súhlasí s Dankovým návrhom na predĺženie moratória pri zverejňovaní predvolebných prieskumov.
Peter Pellegrini víta rozhodnutie strany Smer-SD, ktorá síce stojí za tajnou voľbou, ale rešpektuje, že ak bola parlamentom odsúhlasená verejná voľba, tak sa naši poslanci...
Za tento čin mu hrozí trest až na tri roky.
V juhovýchodnej Ázii sa v poslednej dobe zdvihla vlna odporu voči prijímaniu odpadu z rozvinutých častí sveta.
Akčný plán okresu Košice-okolie ministri schválili v októbri minulého roku na výjazdovom rokovaní vlády v obci Ploské.
Americkí diplomati na varovanie zatiaľ nereagovali.
Ukradnuté veci predali.
Samosprávami kritizovaný návrh novely zákona o dani z príjmov z dielne koaličného Mosta-Híd, ktorý ich rozpočty pripraví o zhruba 150 miliónov eur, v stredu parlament schválil.
Ústavný právnik Peter Kubina sa tiež domnieva, že pre Ústavný súd SR je dôležité, aby jeho sudcovia pochádzali z viacerých právnych odvetví. Zároveň pripomenul, že Národná rada SR...
Mŕtvymi sú Talian a dvaja Briti.
18.9.2019 (Webnoviny.sk) – Podľa predsedu Národnej rady SR Andreja Danka (SNS) by mali prieskumné agentúry zverejňovať, kto si ich objednáva spoločne s metodikou, ako dospeli k výsledkom prieskumu. Tie by sa pritom podľa neho nemali zverejňovať 30 dní pred voľbami.
Povedal to na stredajšej tlačovej konferencii v Národnej rade. Návrhy zdôvodnil tým, že prieskumy sa na Slovensku kupujú. Martin Slosiarik z agentúry Focus hovorí, že sa s niečím takým doteraz nestretol a ak politici vedia, kde sa výsledky prieskumov dajú kúpiť, majú menovať agentúry. Ján Baránek z Polisu priznal, že politici si ich u neho chceli kúpiť.
„Na Slovensku sa s prieskumami podvádza,“ zdôvodnil Danko svoje návrhy. Tvrdí, že v súčasnosti neexistuje žiaden mechanizmus, ako kontrolovať ich metodiku. Prieskumy sú podľa neho manipulatívnym nástrojom. Slosiarik reaguje, že renomované agentúry už dnes zverejňujú metodiku aj objednávateľov prieskumu.
„Priestor na zmeny vidím skôr v tom, aby sa obmedzili neznáme spoločnosti, ktoré sa objavia so svojimi prieskumami vždy tesne pred voľbami. Respektíve, aby tie novovznikajúce viedli ľudia, ktorí na to majú formálne vzdelanie aj dostatočnú prax,“ povedal. Takéto pravidlá sa však v parlamente nedajú nastaviť.
Za 20 rokov, ktoré sa Slosiarik venuje prieskumom, podľa jeho slov nikdy nedostal ponuku od žiadnej politickej strany, ktorá by si chcela kúpiť výsledok voličských preferencií.
„O tom, že sa dajú kúpiť prieskumy stále rozprávajú politici. Ak vedia kde, nech otvorene pomenujú tieto agentúry,“ povedal. Ján Baránek z agentúry Polis má opačnú skúsenosť. Tvrdí, že sa mu to stalo niekoľkokrát a vždy daných politikov odmietol.
Žiadne pravidlá, ani tie, ktoré navrhuje Danko, podľa neho nezabránia manipulovaniu prieskumov. Jediným spôsobom by podľa neho bolo, že by sa vôbec nezverejňovali.
Slosiarik a Baránek sa rozchádzajú aj v názore na predĺženie moratória. V súčasnosti sa nemôžu zverejňovať výsledky prieskumov dva týždne pred voľbami. Danko navrhuje, aby sa to predĺžilo na mesiac. Slosiarik si nemyslí, že by to bolo potrebné.
Podľa neho voliči vychádzajú z oveľa pestrejších informácií, ako sú prieskumy, ovplyvňujú ich aj politické kampane. Baránek s návrhom naopak súhlasí a tvrdí, že prieskumy si silné, dokážu vyvolať emócie a masové reakcie.
Viac k témam: agentúra Polis Slovakia, volebný prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk – Predvolebné prieskumy sa podľa Danka kupujú. Slosiarik to odmieta, ale Baránek tvrdí niečo iné © SITA Všetky práva vyhradené.