Slovenská pošta upozorňuje na podvodné maily, od ľudí pýtajú peniaze za doručenie zásielky
Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze.
Filtrovať podľa kategórie
Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze.
Predseda Súdnej rady SR požiadal parlament, aby Súdnej rade navrhla dvoch kandidátov na členov disciplinárnych senátov, a to dve iné osoby ako sudcu.
Kandidátmi do tejto funkcie boli Igor Šulaj a Ivan Kuhn.
Krajina tak posilnila svoje finančné rezervy v období pandémie koronavírusu.
Podnet na poslanca Ľudovíta Gogu podala Nadácia Zastavme korupciu.
Parlament rozhodol, že novelu zákona, ktorou sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v pôsobnosti ministerstva kultúry, prerokuje v skrátenom legislatívnom konaní.
Ústavný súd nevyhovel žiadosti na pozastavenie účinnosti tohto zákona.
Prvé uzavretie ekonomiky sme prežili, druhé môže skončiť s oveľa horšími následkami.
Zamestnanci v Rakúsku, ktorí stratili prácu v dôsledku protipandemických opatrení, dostanú v decembri príspevok k štandardnej podpore v nezamestnanosti.
V rámci zamestnancov firmy v USA bolo doteraz 19 816 pozitívne testovaných na koronavírus.
22.10.2020 (Webnoviny.sk) – Slovenská pošta upozorňuje svojich zákazníkov na podvodné e-maily. Zároveň ich vyzýva k opatrnosti. Odosielateľ totiž používa zdeformované logo Slovenskej pošty, od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky a cez webový odkaz ich rovno presmeruje na platobnú bránu, kde má adresát zadať svoje údaje z platobnej karty.
Odosielateľom týchto e-mailov nie je Slovenská pošta a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Ako informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková, ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty. Tá sa už obrátila na orgány činné v trestnom konaní.
Na falošné e-maily upozorňuje Slovenská pošta aj na svojej webovej stránke: www.posta.sk. Cez banner upozorňujúci na falošné maily sa klienti prekliknú na podstránku, kde sú uvedené všetky potrebné informácie, ako zákazníci rozlíšia, že ide o podvodný mail.
Na stránke sú aj ukážky, ako môžu falošne maily vyzerať. Dôležitá je aj ostražitosť adresátov, ktorí dostanú takéto podvodné e-maily, aby na ne nereagovali.
Základným faktorom, podľa ktorého klienti rozpoznajú, že ide o podvod, je skutočnosť, že Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze.
Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky, a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
V prípade, ak adresát dostane e-mail, Slovenská pošta odporúča vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze. V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúča im Slovenská pošta obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem
Viac k témam: podvod, podvodné e-maily
Zdroj: Webnoviny.sk – Slovenská pošta upozorňuje na podvodné maily, od ľudí pýtajú peniaze za doručenie zásielky © SITA Všetky práva vyhradené.