Všetkých 21 „zvolenských“ DMJ už jazdí pre ZSSK
Na regionálnych, najmä neelektrifikovaných tratiach Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) v okolí Zvolena už jazdí všetkých 21 ks dieselmotorových jednotiek radu 861 (DMJ 861).
Filtrovať podľa kategórie
Na regionálnych, najmä neelektrifikovaných tratiach Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) v okolí Zvolena už jazdí všetkých 21 ks dieselmotorových jednotiek radu 861 (DMJ 861).
Voči zdravotnej sestre bolo vznesené obvinenie zo spáchania prečinu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky.
Expolicajt priznal, že zastavil prešetrovanie vysokého peňažného vkladu Dušana Kováčika.
Väzenská správa rozhodla o prevoze do nemocnice dva dni po tom, čo jeho lekár informoval, že Navaľného stav sa prudko zhoršuje.
Peter vykročil z dverí bytu a päsťami napadol policajta, pričom útok smeroval na životne dôležitý orgán.
Ukončenie lockdownu minulý týždeň Burgenlandu odobrila aj centrálna vláda vo Viedni.
Rúška sa musia nosiť iba v uzatvorených priestoroch a na veľkých zhromaždeniach.
Na základe uznesenia vlády zo 16. apríla sa totiž uvoľňujú protipandemické opatrenia.
Pokiaľ ide o dovoz vakcíny Sputnik V na Slovensko, podľa Grigorija Mesežnikova aj prípad z ČR dokazuje že celá vec bola veľký omyl.
Komisia skúmala kamerové záznamy či elektronické záznamy o otvorení ciel.
19.4.2021 (Webnoviny.sk) –
Na tratiach Prievidza – Horná Štubňa, Horná Štubňa – Vrútky, Zvolen – Kremnica – Horná Štubňa, Zvolen – Jesenské – Tisovec a Zvolen – Banská Bystrica – Brezno už jazdí všetkých 21 dieselmotorových jednotiek financovaných z OPII
séria DMJ zo ŽOS Vrútky jazdí na 97 % bezporuchovo
Na regionálnych, najmä neelektrifikovaných tratiach Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) v okolí Zvolena už jazdí všetkých 21 ks dieselmotorových jednotiek radu 861 (DMJ 861). Vďaka novým DMJ 861 poskytuje železničná doprava cestujúcim moderné, komfortné, kultúrne, bezpečné, spoľahlivé a environmentálne ohľaduplné cestovanie.
„Teší nás, že sa tento projekt podarilo dotiahnuť do úspešného konca, pretože bol trochu problematický. Keď sme ho zdedili po predchádzajúcom vedení, súťaž bolo treba dodatočne prehodnocovať a konzultovať s Európskou komisiou. Tento fakt sa spolu s pandémiou koronavírusu podpísali pod mierne omeškanie dodávky vozidiel, čo nás mrzí. Podstatné je však to, že v tejto chvíli je už cestujúcim troch krajov k dispozícii všetkých 21 moderných vozidiel. Sme presvedčení, že výrazne prispejú k zlepšeniu komfortu cestovania a železničná doprava získa opäť o niečo väčšiu popularitu,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Prvá DMJ 861 bola do ostrej prevádzky nasadená v júni 2019, posledný 21. kus pribudol na koľaje včera. Dodanie vozidiel, ktoré premávajú v Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji, teda bolo skompletizované za necelé dva roky.
DMJ 861:
sú klimatizované;
majú wi-fi pripojenie na internet;
disponujú informačným a komunikačným systémom pre cestujúcich;
sú vybavené kamerovým systémom;
obsahujú systém na počítanie cestujúcich (systém umožňuje počítanie nastupujúcich a vystupujúcich na každej zastávke, evidenciu počtu cestujúcich medzi stanicami a počítanie osôb zo všetkých vstupných dverí – anonymne);
sú prispôsobené pre osoby so zdravotným znevýhodnením a s obmedzenou schopnosťou pohybu – sú nízkopodlažné a majú toalety, ktoré vyhovujú osobám na invalidnom vozíku;
majú nástupné dvere s elektrickým pohonom s integrovaným výsuvným schodíkom pre pohodlné nastupovanie a vystupovanie cestujúcich;
disponujú priestorom pre prepravu bicyklov a priestorom pre prepravu imobilných cestujúcich;
spĺňajú požiadavky technických špecifikácií interoperability pre železničné koľajové vozidlá (TSI) s protipožiarnou bezpečnosťou.
DMJ 861 boli dodané v 2 verziách:
7 ks 861.0 – kapacita 171 miest na sedenie a 120 miest na státie (vozidlo tvoria 2 krajné hnacie vozne a 1 vložený vozeň);
14 ks 861.1 – kapacita 115 miest na sedenie a 80 miest na státie (vozidlo tvoria 2 krajné hnacie vozne).
Dodanie DMJ 861 je výsledkom projektu „Modernizácia vozového parku ŽKV 1. časť“ v rámci OPII. Celková hodnota projektu predstavuje 76 999 000 € (bez DPH), je spolufinancovaný z eurofondov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra v hodnote 74 835 328,10 € a sumou 2 163 671,90 € prispela ZSSK z vlastných zdrojov.
Dodávateľom DMJ 861 je slovenská spoločnosť ŽOS Vrútky. F. Hlubocký upozorňuje, že pri prevádzkyschopnosti vozidiel nenechal národný dopravca nič na náhodu: „ZSSK si zmluvne zabezpečila, aby bola pri nových vozidlách dosiahnutá čo najvyššia prevádzkyschopnosť, t. j. minimálne na 95 %. V opačnom prípade nastupujú dohodnuté sankcie. Sme veľmi radi, že tieto nové jednotky dnes dosahujú prevádzkyschopnosť 97 %“.
Realita preukázala, že poruchy DMJ sú v rozsahu a počte, kedy neprichádza ku zníženiu prevádzkyschopnosti týchto DMJ voči zmluvným podmienkam. Základné informácie o nových DMJ 861:
Typ vozidla
DMJ 861.0
DMJ 861.1
Počet miest na sedenie
171
115
Počet miest na státie
120
80
Max. prevádzková rýchlosť
140 km/h
140 km/h
Počet obstaraných kusov
7
14
Nasadenie
Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj
Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj
Dodávateľ
ŽOS Vrútky, a.s. (SR)
ŽOS Vrútky, a.s. (SR)
Ďalšie podrobnosti o tomto europrojekte nájdete tu: https://www.zssk.sk/o-spolocnosti/projekty-eu/opii/.
Kvalita nových DMJ sa ukázala aj pri vážnej nehode v marci tohto roka, ku ktorej došlo v Banskej Bystrici – Iliaši, medzi stanicami Radvaň a Vlkanová. Autobus MHD nerešpektoval signalizáciu na priecestí a vošiel do cesty prichádzajúcemu osobnému vlaku, ktorý viedla nová jednotka DMJ 861.104. Aj vďaka robustnej konštrukcii čela DMJ v zmysle bezpečnostných noriem TSI nedošlo k vážnemu poraneniu rušňovodiča, čo by nemuselo byť samozrejmosťou v prípade starej dieselovej jednotky ľahkej konštrukcie, napr. typu 812.
Informačný servis
Viac k témam: DMJ, PR, vlaky
Zdroj: Webnoviny.sk – Všetkých 21 „zvolenských“ DMJ už jazdí pre ZSSK © SITA Všetky práva vyhradené.