Weby svetových médií sa mali stať terčom proruskej propagandy, vplyv získavali cez diskusie
Zasiahnuté mali byť aj médiá ako britské Daily Mail a The Times, nemecké Der Spiegel a Die Welt, francúzske noviny Le Figaro či talianske La Stampa.
Filtrovať podľa kategórie
Zasiahnuté mali byť aj médiá ako britské Daily Mail a The Times, nemecké Der Spiegel a Die Welt, francúzske noviny Le Figaro či talianske La Stampa.
Ak by si školáci vo veku 9 – 14 rokov mohli vybrať ideálnu online hodinu, trvala by 45 minút a bola by na tému z matematiky, fyziky, programovania alebo techniky. Toto zistenie...
Od pondelka sa môžu na liturgiu zaregistrovať aj záujemcovia v režime OTP.
Vodič údajne nedal chodcovi prednosť na priechode pre chodcov.
Predseda Sme rodina Boris Kollár v diskusnej relácii pripustil, že Kolíková s odídencami zo strany Za ľudí prejdú do SaS.
Už po štvrtýkrát sa vo Vrútkach pod záštitou Ministerstva dopravy a výstavby SR koná podujatie s názvom Kam po skončení základnej školy – ŠTUDUJ DOPRAVU, tento rok v rámci osláv...
Po troch úspešných ročníkoch pokračuje mestská časť Bratislava-Dúbravka s oceňovaním osobností, na štvrtok 9. septembra pripravuje Dúbravský galavečer kultúry a športu.
Na výstave sa chce prezentovať ako moderná, inovatívna krajina.
Vyšetrovanie pod dozorom špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica bolo len v úplných začiatkoch a nikoho nestihli neobviniť.
Pracovník letiska v Mazár-e Šaríf potvrdil, že na letisku je odstavených niekoľko lietadiel, ktoré si podľa neho prenajali Spojené štáty.
6.9.2021 (Webnoviny.sk) – Viacero významných európskych spravodajských webstránok sa stalo terčom prokremeľskej propagandistickej a dezinformačnej kampane. Vyplýva to z novej správy britských výskumníkov, o ktorej informuje spravodajský portál Euronews.
Podľa výskumníkov, ktorí sa problematike venovali, je to veľká operácia za účelom získania vplyvu prostredníctvom čitateľských diskusií pod článkami. Terčom kampane bolo 32 médií v 16 krajinách, medzi nimi napríklad britské Daily Mail a The Times, nemecké Der Spiegel a Die Welt, francúzske noviny Le Figaro či talianske La Stampa.
Tím odborníkov z Výskumného ústavu kriminality a bezpečnosti Cardiffskej univerzity tvrdí, že kampaň systematicky manipuluje západné médiá zverejňovaním proruských alebo protizápadných komentárov k článkom týkajúcim sa Ruska. Výskumníci identifikovali 242 takýchto článkov.
Komentáre neskôr použili rusky hovoriace médiá ako základ pre svoje správy o politických udalostiach a informovali o nich aj ďalšie okrajové médiá, ktoré sú známe šírením dezinformácií a propagandy. Niektoré komentáre mali na platformách, ktoré umožňujú hlasovanie alebo funkciu „páči sa“, neobyčajne vysokú podporu, čo naznačuje snahy prezentovať tieto komentáre ako reprezentatívnu ukážku verejnej mienky.
Západné bezpečnostné služby niektoré z daných komentárov spájajú s ruskými spravodajskými agentúrami. Kontá, ktoré zverejňovali proruské komentáre, pritom opakovane menili svoje osobnosti a lokalitu, zistili tiež výskumníci.
Riaditeľ spomenutého ústavu Martin Innes vysvetlil, že odhalená kampaň je obzvlášť významná pre jej medzinárodný rozsah a sofistikovanú manipuláciu médií.
„Zmocnením sa sekcií s komentármi západných mediálnych značiek bola schopná prezentovať svoju propagandu ako ukážku mainstreamového názoru,“ uviedol s tým, že médiá, ktoré skúmali, sú obzvlášť zraniteľné voči takémuto druhu manipulácie.
Viac k témam: médiá, propaganda, ruská propaganda
Zdroj: Webnoviny.sk – Weby svetových médií sa mali stať terčom proruskej propagandy, vplyv získavali cez diskusie © SITA Všetky práva vyhradené.