Slovákov zahlcujú otravné marketingové telefonáty, problém už rieši regulačný úrad
Od občanov očakáva nahlasovanie nevyžiadanej komunikácie, pretože by mohlo ísť o porušenie zákona o elektronických komunikáciách.
Filtrovať podľa kategórie
Od občanov očakáva nahlasovanie nevyžiadanej komunikácie, pretože by mohlo ísť o porušenie zákona o elektronických komunikáciách.
Sudca sa dlhodobo odmieta podrobiť protipandemickým opatreniam proti koronavírusu.
Najväčšia sieť hobbymarketov OBI otvorila 27.5.2021 v Spišskej Novej Vsi svoju celkovo pätnástu predajňu na Slovensku.
V porovnaní s predchádzajúcou verziou stratégie kladie revidovaný dokument dôraz na informačnú bezpečnosť.
Predstavitelia, ktorí sa vyjadrili pod podmienkou anonymity, odmietli poskytnúť bližšie informácie.
Opatrenie by sa malo týkať zhruba piatich predstaviteľov.
Keďže poslanci protestu nevyhoveli, prokurátor môže podať žalobu na správny súd.
Slovenská informačná služba podľa Fica konštatovala ovplyvňovanie vyšetrovania pri kauzách Božie mlyny, Očistec, Judáš a Mýtnik.
Vodiča s viacerými zraneniami letecky transportovali do nemocnice.
Sčítacie formuláre vyplnilo od začiatku už takmer 5,1 milióna ľudí.
1.6.2021 (Webnoviny.sk) – Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) registruje narastajúcu závažnosť problému nevyžiadanej komunikácie voči občanom. Preto za účelom zistenia a monitorovania situácie na trhu vo veci možného porušovania zákona o elektronických komunikáciách sa obracia na občanov, aby ho o takýchto volaniach a emailových správach informovali.
Ako vysvetlil hovorca RÚ Roman Vavro, obsahom telefonátov a emailov sú ponuky lacnejšieho odberu plynu alebo elektriny, telekomunikačných služieb, zmeny zdravotnej poisťovne alebo predaj iných rôznych tovarov a služieb.
Regulačný úrad upozorňuje verejnosť, že častokrát sú marketingové volania legálne, lebo občania na takéto volanie už udelili súhlas niekedy v minulosti a už si to nepamätajú, alebo si odovzdanie súhlasu neuvedomili.
Občania totiž často dávajú písomný súhlas s volaním alebo zasielaním ponúk emailom na účely priameho marketingu pri uzatváraní zmlúv, počas marketingových kampaní či súťaží, alebo pri získavaní rôznych kariet výhod, ako sú členské alebo vernostné karty. Pokiaľ niekoho takéto volania alebo správy obťažujú, svoj súhlas môže podľa RÚ kedykoľvek odvolať.
Podľa RÚ v zákone o elektronických komunikáciách sa uvádza, že na účely priameho marketingu je dovolené volanie alebo používanie automatických volacích a komunikačných systémov bez ľudského zásahu, telefaxu, elektronickej pošty vrátane služby krátkych správ účastníkovi alebo užívateľovi len s jeho predchádzajúcim súhlasom. Tento súhlas však podľa úradu musí byť preukázateľný.
„Udelený súhlas možno kedykoľvek odvolať. Povinnosť predchádzajúceho súhlasu sa vzťahuje na účastníkov a užívateľov, ktorí sú fyzickými osobami,“ dodal Roman Vavro.
Viac k témam: nevyžiadaná komunikácia, otravné telefonáty, sťažnosť
Zdroj: Webnoviny.sk – Slovákov zahlcujú otravné marketingové telefonáty, problém už rieši regulačný úrad © SITA Všetky práva vyhradené.