Išli ste už cez tieto najdrahšie mosty sveta?
Mosty sú dielami ľudského ducha, v ktorých sa spájajú vedecké poznatky, inžinierska zručnosť a umelecký talent. Okrem toho, že plnia kľúčovú komunikačnú funkciu musia aj dobre...
Filtrovať podľa kategórie
Mosty sú dielami ľudského ducha, v ktorých sa spájajú vedecké poznatky, inžinierska zručnosť a umelecký talent. Okrem toho, že plnia kľúčovú komunikačnú funkciu musia aj dobre...
Problém majú menšie obce aj pri žiadaní eurofondov na zvýšenie energetickej účinnosti verejných budov.
Skupina opozičných poslancov tiež tvrdí, že minister vnútra Roman Mikulec prijímal úplatky.
Keďže počet prípadov opičích kiahní stále pribúda a šíria sa po celom svete, ministerstvá zdravotníctva poskytujú rady a usmernenia, ako zabrániť prenosu tejto choroby.
Slováci v obchodoch stále častejšie siahajú po pive vo vratných sklenených fľašiach, ktoré sa u nás tešia čoraz väčšej obľube.
Mlýnek je prednosta staromestského úradu a je kandidátom koalície strán OKS, NOVA, OĽANO, Zmena zdola a DÚS.
Povedal to vo večernom videoprejave.
Kráľovná Alžbeta II. sa v minulosti vtipne prirovnala k animovanému medveďovi Paddingtonovi a povedala, že sendviče s marmeládou si odkladá do kabelky „na neskôr“.
V niektorých častiach regiónu sa ukrajinské ozbrojené sily dostali až k štátnej hranici s Ruskom.
Medvedev by tiež podľa neho mal prestať písať „Rusko“ s veľkým písmenom.
13.9.2022 (Webnoviny.sk) – Mosty sú dielami ľudského ducha, v ktorých sa spájajú vedecké poznatky, inžinierska zručnosť a umelecký talent. Okrem toho, že plnia kľúčovú komunikačnú funkciu musia aj dobre vyzerať a preto sa nemožno čudovať, že ich výstavba stojí nemalé peniaze.
Mosty sú dielami ľudského ducha, v ktorých sa spájajú vedecké poznatky, inžinierska zručnosť a umelecký talent. Okrem toho, že plnia kľúčovú komunikačnú funkciu musia aj dobre vyzerať a preto sa nemožno čudovať, že ich výstavba stojí nemalé peniaze.)
Mosty sú jednou z najbežnejších a najdôležitejších stavieb na svete. Zvyčajne sú navrhnuté tak, aby preklenuli veľkú vodnú plochu alebo inú fyzickú bariéru a preniesli cez ňu premávku. Pri mostoch, azda viac ako pri iných typoch stavieb, sa architekti často pretekajú v najrozmanitejších dizajnových, materiálových a konštrukčných riešeniach.
Mosty nachádzame v každom kúte sveta a prichádzajú vo všetkých tvaroch a veľkostiach. Môžu byť vyrobené z rôznych materiálov vrátane ocele, betónu, dreva a kameňa. Typ použitého materiálu často závisí od veľkosti a rozpätia mosta.
Mosty sú zvyčajne postavené inžiniermi, ktorí používajú rozličné nástroje a techniky, aby zabezpečili, že hotový produkt je bezpečný a funkčný. Stavba mosta je zložitý a náročný proces, ale konečným výsledkom je zvyčajne konštrukcia, ktorá je krásna aj funkčná, ale mnohokrát aj veľmi drahá. Náklady na stavby mostov uvedené nižšie sú v amerických dolároch.
S dĺžkou 55 kilometrov je Hong Kong-Zhuhai-Macao najdlhším mostom cez more na svete. Spája Zhuhai, Macao a Hong Kong. Most má 6,7-kilometra podvodného tunela. Stavba mosta trvala takmer 10 rokov a bol navrhnutý tak, aby odolal zemetraseniam a tajfúnom.
Týmto mostom sú spojené japonské prefektúry Okayama a Kagawa. Ide vlastne o sériu navzájom prepojených dvojpodlažných mostov, tiahnucu sa nad reťazcom piatich malých ostrovov vo vnútrozemskom mori Seto. S dĺžkou 13,1 kilometra je to najdlhší dvojposchodový mostný systém, aký bol kedy postavený. Cesta autom alebo vlakom cez most trvá približne 20 minút. Plavba loďou po identickej trase pred dokončením mosta trvala asi hodinu. Horné podlažie mosta tvorí trojprúdová diaľnica, zatiaľ čo tým spodným vedie dvojprúdová železnica.
Komplex mostov, hrádzí a tunelov cez deltu rieky Yangtze vo východnej Číne s názvom Danyang-Kunshan je 164,8 kilometrov dlhý a tvorí súčasť 1 318 kilometrov dlhej vysokorýchlostnej železnice Peking – Šanghaj. Jeho štruktúra spája mestá Danyang, Changzhou, Wuxi, Suzhou a Kunshan v provincii Jiangsu a je jedným z najväčších mostov na svete. Hlavný most má dĺžku 32,5 km, čo z neho robí najdlhší most svojho druhu na svete. Výstavba trvala štyri roky a otvorený bol v júni 2011.
Riziková konzolová časť mosta San Francisco-Oakland Bay Bridge bola, v rámci stavebného projektu známeho ako výmena východného rozpätia, nahradená novým samo-ukotveným visutým mostom a viaduktom. Výmena východného mosta je najnákladnejším projektom verejných prác v histórii Kalifornie.
Øresund je most, ktorý prechádza cez rovnomennú úžinu medzi Švédskom a Dánskom. Ide o najdlhší kombinovaný cestný a železničný most v Európe a spája švédske mesto Malmö s dánskym hlavným mestom Kodaňou. Prvých 8 kilometrov je na moste a posledné 4 kilometre vedie cez najdlhší podvodný tunel na svete, ktorý vás zavedie na umelo vytvorený ostrov Peberholm. Most Øresund bol pre premávku otvorený 1. júla 2000.
Jazda týmto mostom vám napovie, koľko práce muselo byť vynaloženej pri jeho konštrukcii. Ide o jeden z najväčších mostov na svete. The Great Belt Bridge je visutý most, ktorý sa klenie cez úžinu Great Belt medzi dánskymi ostrovmi Zealand a Funen.
Visutý most v Japonsku spájajúci mestá Kobe (na ostrove Honšú) s Iwayou (na ostrove Awaji) sa nachádza vo veľmi aktívnej zóne zemetrasení a tajfúnov. Je preto navrhnutý tak, aby odolal vetru s rýchlosťou až 286 km/h a zemetraseniam s magnitúdou 8,5. Na dosiahnutie tohto cieľa má most jedinečný dizajn. Bol navrhnutý tak, aby umožnil lodiam prechádzať pod ním a má tiež dve úrovne vozovky – jednu pre osobné a nákladné autá a druhú pre vlaky. Most pre cestnú premávku otvorili v roku 1998 a železničnú trať o rok neskôr.
Nad jazerom Washington vedie plávajúci most, ktorý spája Seattle a jeho východné predmestia. Otvorili ho v roku 2016 a ide o výmenu predchádzajúceho mosta z roku 1963. Evergreen Point Floating Bridge je viac než len most. Je tiež symbolom severozápadného Pacifiku. Most je ikonou Seattlu a je jednou z najznámejších pamiatok v meste. Denne cezeň prejde viac ako 40 000 vozidiel je dlhý 3,9 kilometra a široký 36,6 metra.
V rámci projektu New Champlain Bridge Corridor 3,4-kilometrový most Samuela De Champlain so šiestimi pruhmi pre automobilovú dopravu a samostatným pruhom pre cyklistov a chodcov nahradil existujúci Champlain Bridge vedúci ponad rieku Svätého Vavrinca. Je to druhý najdlhší most v Kanade a najdlhší v Quebecu. Nový Champlainov most bol postavený ako náhrada za pôvodný most, ktorý doslúžil a onedlho bude zbúraný.
Informačný servis